Príčinou je podľa výsledkov prieskumu päť hlavných prekážok, ktoré spomaľujú proces digitálnej transformácie.
Autor TASR
Bratislava 29. augusta (TASR) - Podniky zatiaľ nie sú dostatočne pripravené na digitálnu transformáciu, najmä pre nedostatok kapacít. Len menej ako tretina vrcholových manažérov považuje svoju pripravenosť za veľmi dobrú. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti KPMG, na ktorom sa zúčastnilo viac ako 2000 vedúcich pracovníkov svetových spoločností.
Príčinou je podľa výsledkov prieskumu päť hlavných prekážok, ktoré spomaľujú proces digitálnej transformácie. Patria medzi ne nedostatok zdrojov, zručností alebo odborných znalostí v rámci spoločnosti, nedôverčivosť voči zmenám či odpor zo strany zainteresovaných strán a zamestnancov. Rovnako aj potreby napĺňania iných obchodných cieľov, nedostatok financií alebo nejasnosti vo využívaní potenciálu technológií.
"Častým problémom, s ktorým sa stretávame, je absencia kvalitného projektového tímu. To súvisí s nedostatočnou prípravou, podcenením náročnosti transformačného projektu a často nevhodným výberom stratégie dosiahnutia vytýčených cieľov," uviedol Lukáš Mikuš zo spoločnosti.
Spoločnosti, ktoré majú najväčší potenciál uspieť pri transformáciách, majú podľa prieskumu spoločných niekoľko ukazovateľov. Jednými z nich sú digitálna vyspelosť a adaptívna firemná kultúra, keďže 73 % digitálne vyspelých podnikov má vysokú úroveň dôvery vo svojich lídrov.
Len tretina vrcholových manažérov je podľa prieskumu presvedčená, že ich súčasné partnerské systémy sú zosúladené s ich transformačnými cieľmi. "Popredné spoločnosti využívajú partnerstvá na urýchlenie stratégií uvádzania produktov na trh, prekonávanie výziev dodávateľského reťazca a prekonávanie technologických možností," vysvetlila spoločnosť. Asi 60 % lídrov spoločností sa domnieva, že prijatie moderných technológií zvýši pravdepodobnosť úspechu transformácie.
Príčinou je podľa výsledkov prieskumu päť hlavných prekážok, ktoré spomaľujú proces digitálnej transformácie. Patria medzi ne nedostatok zdrojov, zručností alebo odborných znalostí v rámci spoločnosti, nedôverčivosť voči zmenám či odpor zo strany zainteresovaných strán a zamestnancov. Rovnako aj potreby napĺňania iných obchodných cieľov, nedostatok financií alebo nejasnosti vo využívaní potenciálu technológií.
"Častým problémom, s ktorým sa stretávame, je absencia kvalitného projektového tímu. To súvisí s nedostatočnou prípravou, podcenením náročnosti transformačného projektu a často nevhodným výberom stratégie dosiahnutia vytýčených cieľov," uviedol Lukáš Mikuš zo spoločnosti.
Spoločnosti, ktoré majú najväčší potenciál uspieť pri transformáciách, majú podľa prieskumu spoločných niekoľko ukazovateľov. Jednými z nich sú digitálna vyspelosť a adaptívna firemná kultúra, keďže 73 % digitálne vyspelých podnikov má vysokú úroveň dôvery vo svojich lídrov.
Len tretina vrcholových manažérov je podľa prieskumu presvedčená, že ich súčasné partnerské systémy sú zosúladené s ich transformačnými cieľmi. "Popredné spoločnosti využívajú partnerstvá na urýchlenie stratégií uvádzania produktov na trh, prekonávanie výziev dodávateľského reťazca a prekonávanie technologických možností," vysvetlila spoločnosť. Asi 60 % lídrov spoločností sa domnieva, že prijatie moderných technológií zvýši pravdepodobnosť úspechu transformácie.