Je to približne rovnaký počet ako vlani, v porovnaní s rokom 2010 však ide o 17-% nárast.
Autor TASR
Bratislava 10. októbra (TASR) - Takmer dve tretiny, čiže 62 % Slovákov, nakupuje na internete aspoň raz za štvrťrok alebo častejšie. Je to približne rovnaký počet ako vlani, v porovnaní s rokom 2010 však ide o 17-% nárast. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia, ktorý sa robil pre Slovenskú asociáciu pre elektronický obchod (SAEC).
Skupinu ľudí, ktorá v súčasnosti nakupuje online relatívne pravidelne, možno podľa prieskumu ďalej rozdeliť na tých, ktorí nakupujú raz za týždeň. Tých je približne 6 %. Aspoň raz mesačne nakupuje viac ako štvrtina respondentov prieskumu a aspoň raz za štvrťrok tak robí 29 % ľudí.
Nakúpiť niečo cez internetový obchod sa aspoň raz za pol roka rozhodne 14 % ľudí a menej často pätina Slovákov. Elektronické obchody nevyužívajú podľa prieskumu 3 % opýtaných.
Čo sa týka spokojnosti s nákupmi uskutočnenými v posledných 12 mesiacoch, skúsenosti opýtaných sú pozitívne. Štvrtina ľudí v prieskume uviedla, že má len tie najlepšie skúsenosti a 68 % ich opísalo ako skôr dobré, keďže nakupovanie na internete viac-menej splnilo ich očakávania. Zlé skúsenosti majú podľa prieskumu 2 % respondentov.
Skupinu ľudí, ktorá v súčasnosti nakupuje online relatívne pravidelne, možno podľa prieskumu ďalej rozdeliť na tých, ktorí nakupujú raz za týždeň. Tých je približne 6 %. Aspoň raz mesačne nakupuje viac ako štvrtina respondentov prieskumu a aspoň raz za štvrťrok tak robí 29 % ľudí.
Nakúpiť niečo cez internetový obchod sa aspoň raz za pol roka rozhodne 14 % ľudí a menej často pätina Slovákov. Elektronické obchody nevyužívajú podľa prieskumu 3 % opýtaných.
Čo sa týka spokojnosti s nákupmi uskutočnenými v posledných 12 mesiacoch, skúsenosti opýtaných sú pozitívne. Štvrtina ľudí v prieskume uviedla, že má len tie najlepšie skúsenosti a 68 % ich opísalo ako skôr dobré, keďže nakupovanie na internete viac-menej splnilo ich očakávania. Zlé skúsenosti majú podľa prieskumu 2 % respondentov.