Najčastejšou cieľovou, ale aj východiskovou destináciou Slovákov je Bratislava.
Autor TASR
Bratislava 19. októbra (TASR) - Pravidelné dopravné zápchy na cestách do väčších miest sú častou realitou a súčasťou každého rána. Štvrtina Slovákov je na cestách každý deň. Ukázal to prieskum spoločnosti BlaBlaCar, ktorý realizovala na vzorke viac ako 800 respondentov.
Najčastejším dôvodom, pre ktorý Slováci cestujú, je práca (40 %), príčinou je však aj rodina, partnerka či deti (24 %). Podľa výsledkov Štatistického úradu SR z roku 2011 dochádzajú za prácou mimo svojho trvalého bydliska približne dve tretiny zo všetkých pracujúcich, pričom denne z nich cestuje 82,2 %.
Najčastejšou cieľovou, ale aj východiskovou destináciou Slovákov je Bratislava. Práve hlavné mesto sa každým začiatkom i koncom týždňa pasuje s niekoľkohodinovými zápchami smerom do aj von z mesta.
Nápor na cestách môže odbremeniť stále populárnejšia ekonomika zdieľania v podobe spolujazdy, ktorá šetrí nielen náklady na cestovanie, ale aj životné prostredie. Práve cena je jedným z kľúčových faktorov, podľa ktorých si Slováci vyberajú spôsob dopravy do zvolenej destinácie. Podľa prieskumu portálu pre spolujazdu BlaBlaCar si 32 % volí dopravný prostriedok na základe ceny a rýchlosti. Pre 28 % je dôležitá nielen cena, ale aj pohodlie. Dostať sa z bodu A do bodu B dostatočne rýchlo je dôležité pre desatinu Slovákov.
Dohromady 72 % respondentov si pri vzdialenostiach väčších ako 200 km volí ako dopravný prostriedok auto, vlakom jazdí na dlhšie vzdialenosti štvrtina opýtaných Slovákov. "Je logické, že najviac ľudí si s pohodlím spája práve automobil, predovšetkým pri jazde na dlhšie vzdialenosti. Máte dostatok miesta, privezie vás priamo na miesto, ktoré si sami určíte, a nemusíte sa obávať meškania, ako sa stáva v prípade vlaku či autobusu," hodnotí Pavel Prouza, Country Manager BlaBlaCar pre Českú republiku a Slovensko.
Okrem pohodlia je automobil preferovaným dopravným prostriedkom aj zo sociálneho hľadiska. Tri štvrtiny opýtaných v prieskume uviedli, že sa počas jazdy radi rozprávajú s vodičom alebo spolujazdcami. Slováci, ktorí využívajú platformu BlaBlaCar, si väčšinou spolujazdu dohadujú v predstihu najmenej 13 hodín až dva dni pred jazdou (40 %). Päť percent opýtaných si hľadá spolujazdcov na poslednú chvíľu – menej ako tri hodiny pred plánovanou cestou.
Platforma na spolujazdu BlaBlaCar, ktorá funguje v 22 krajinách a ktorej komunita predstavuje viac ako 35 miliónov členov, funguje na Slovensku od januára. Okrem Slovenska a Českej republiky pôsobí spoločnosť v Belgicku, Chorvátsku, Francúzsku, Luxembursku, Nemecku, Holandsku, Maďarsku, Taliansku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Srbsku, Španielsku, na Ukrajine, v Turecku a vo Veľkej Británii. Mimo Európy pôsobí tiež v Brazílii, Indii a Mexiku.
Najčastejším dôvodom, pre ktorý Slováci cestujú, je práca (40 %), príčinou je však aj rodina, partnerka či deti (24 %). Podľa výsledkov Štatistického úradu SR z roku 2011 dochádzajú za prácou mimo svojho trvalého bydliska približne dve tretiny zo všetkých pracujúcich, pričom denne z nich cestuje 82,2 %.
Najčastejšou cieľovou, ale aj východiskovou destináciou Slovákov je Bratislava. Práve hlavné mesto sa každým začiatkom i koncom týždňa pasuje s niekoľkohodinovými zápchami smerom do aj von z mesta.
Nápor na cestách môže odbremeniť stále populárnejšia ekonomika zdieľania v podobe spolujazdy, ktorá šetrí nielen náklady na cestovanie, ale aj životné prostredie. Práve cena je jedným z kľúčových faktorov, podľa ktorých si Slováci vyberajú spôsob dopravy do zvolenej destinácie. Podľa prieskumu portálu pre spolujazdu BlaBlaCar si 32 % volí dopravný prostriedok na základe ceny a rýchlosti. Pre 28 % je dôležitá nielen cena, ale aj pohodlie. Dostať sa z bodu A do bodu B dostatočne rýchlo je dôležité pre desatinu Slovákov.
Dohromady 72 % respondentov si pri vzdialenostiach väčších ako 200 km volí ako dopravný prostriedok auto, vlakom jazdí na dlhšie vzdialenosti štvrtina opýtaných Slovákov. "Je logické, že najviac ľudí si s pohodlím spája práve automobil, predovšetkým pri jazde na dlhšie vzdialenosti. Máte dostatok miesta, privezie vás priamo na miesto, ktoré si sami určíte, a nemusíte sa obávať meškania, ako sa stáva v prípade vlaku či autobusu," hodnotí Pavel Prouza, Country Manager BlaBlaCar pre Českú republiku a Slovensko.
Okrem pohodlia je automobil preferovaným dopravným prostriedkom aj zo sociálneho hľadiska. Tri štvrtiny opýtaných v prieskume uviedli, že sa počas jazdy radi rozprávajú s vodičom alebo spolujazdcami. Slováci, ktorí využívajú platformu BlaBlaCar, si väčšinou spolujazdu dohadujú v predstihu najmenej 13 hodín až dva dni pred jazdou (40 %). Päť percent opýtaných si hľadá spolujazdcov na poslednú chvíľu – menej ako tri hodiny pred plánovanou cestou.
Platforma na spolujazdu BlaBlaCar, ktorá funguje v 22 krajinách a ktorej komunita predstavuje viac ako 35 miliónov členov, funguje na Slovensku od januára. Okrem Slovenska a Českej republiky pôsobí spoločnosť v Belgicku, Chorvátsku, Francúzsku, Luxembursku, Nemecku, Holandsku, Maďarsku, Taliansku, Poľsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Srbsku, Španielsku, na Ukrajine, v Turecku a vo Veľkej Británii. Mimo Európy pôsobí tiež v Brazílii, Indii a Mexiku.