Jednoznačne najnakupovanejšou kategóriou tovarov na internete je elektronika.
Autor TASR
Bratislava 11. júla (TASR) - Pre nákup na internete sa niekoľkokrát do roka rozhodne viac ako polovica, konkrétne 56 % užívateľov internetu. Častejšie, a to niekoľkokrát do mesiaca, nakúpi online 35 % ľudí. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spotrebiteľského správania na internete, ktorý uskutočnil portál Pricemania.sk. Zapojilo sa doň 5210 respondentov rôznych vekových kategórií zo všetkých krajov Slovenska.
Prieskum tiež ukázal, že nákup cez internet uskutoční párkrát do týždňa každý dvadsiaty človek. Zároveň sa nájdu aj ľudia, ktorí nakupujú online na dennej báze. Podľa prieskumu predstavujú približne 1 %.
Zhruba každý druhý nakupujúci pritom utratí za nákupy cez internet v priemere 50 eur mesačne. "Vo väčších hodnotách, od 50 do 100 eur za mesiac, nakupuje tretina ľudí," doplnila marketingová a PR manažérka portálu Lenka Káčerová.
Jednoznačne najnakupovanejšou kategóriou tovarov na internete je elektronika. Tú vyhľadáva 63 % nakupujúcich. Po nej nasledujú oblečenie, ktoré najčastejšie nakupuje 39 % ľudí, a spotrebiče, ktoré kupuje štvrtina respondentov prieskumu. Knihy a kozmetiku nakupuje do 20 % ľudí a medzi menej často kupované tovary patria hodinky a šperky či nábytok, alebo filmy a hudba.
Z prieskumu zároveň vyplynulo, že polovica internetových používateľov trávi na internete v priemere jednu až tri hodiny denne. O čosi viac, štyri až šesť hodín denne, je online 27 % ľudí a šesť až deväť hodín denne je na internete 10 % respondentov.
Prieskum tiež ukázal, že nákup cez internet uskutoční párkrát do týždňa každý dvadsiaty človek. Zároveň sa nájdu aj ľudia, ktorí nakupujú online na dennej báze. Podľa prieskumu predstavujú približne 1 %.
Zhruba každý druhý nakupujúci pritom utratí za nákupy cez internet v priemere 50 eur mesačne. "Vo väčších hodnotách, od 50 do 100 eur za mesiac, nakupuje tretina ľudí," doplnila marketingová a PR manažérka portálu Lenka Káčerová.
Jednoznačne najnakupovanejšou kategóriou tovarov na internete je elektronika. Tú vyhľadáva 63 % nakupujúcich. Po nej nasledujú oblečenie, ktoré najčastejšie nakupuje 39 % ľudí, a spotrebiče, ktoré kupuje štvrtina respondentov prieskumu. Knihy a kozmetiku nakupuje do 20 % ľudí a medzi menej často kupované tovary patria hodinky a šperky či nábytok, alebo filmy a hudba.
Z prieskumu zároveň vyplynulo, že polovica internetových používateľov trávi na internete v priemere jednu až tri hodiny denne. O čosi viac, štyri až šesť hodín denne, je online 27 % ľudí a šesť až deväť hodín denne je na internete 10 % respondentov.