Podľa predpokladov porastie aj význam času venovaného nákupu a jednoduchosti a bezproblémovosti celého procesu.
Autor TASR
Bratislava 30. apríla (TASR) - Zákazníci budú stále náročnejší pri nakupovaní na pohodlie, kvalitu, služby či zákaznícky servis. Dôležitá pre nich bude zároveň rýchlosť nákupu či dodanie tovaru a tiež informácie o ňom.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK o predpokladaných vývojových trendoch na trhu Retail Vision 2020. Prieskum je založený na viac ako troch desiatkach hĺbkových rozhovorov, ktoré sa uskutočnili v závere roka 2016, a na ďalších podporných analýzach.
"Zákazník bude najväčšou silou, ktorá ovplyvní podobu slovenského či českého obchodu a jeho vplyv dramaticky porastie," priblížil výkonný riaditeľ GfK Slovenská a Česká republika Tomáš Drtina.
Ľudia budú chcieť podľa prieskumu nakupovať výhodne, ale nerobiť pritom kompromisy v kvalite, takže bude čoraz zložitejšie ich uspokojiť. "Jednou z kľúčových oblastí bude dôraz na nákupný zážitok a na komfort," vyplýva z analýzy.
Podľa predpokladov porastie aj význam času venovaného nákupu a jednoduchosti a bezproblémovosti celého procesu. To sa má prejaviť vo využití technológií na predajnej ploche a aj v menšej ochote zákazníkov cestovať za kúpou.
Zároveň podľa prieskumu ľuďom už nepôjde primárne len o nákup produktov, ale aj o vyriešenie ich situácie. Prepojenie obchodu a služieb bude preto podľa GfK jedným z kľúčových trendov a prejaví sa v pestrosti služieb poskytovaných obchodníkmi ale aj v rozvoji technológií.
Zároveň sa posilní aj "sociálna funkcia" obchodu. To znamená, že obchod sa čoraz viac stane miestom na stretávanie ľudí, a to od vidieckych predajní cez čerpacie stanice až po obchodné centrá.
Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK o predpokladaných vývojových trendoch na trhu Retail Vision 2020. Prieskum je založený na viac ako troch desiatkach hĺbkových rozhovorov, ktoré sa uskutočnili v závere roka 2016, a na ďalších podporných analýzach.
"Zákazník bude najväčšou silou, ktorá ovplyvní podobu slovenského či českého obchodu a jeho vplyv dramaticky porastie," priblížil výkonný riaditeľ GfK Slovenská a Česká republika Tomáš Drtina.
Ľudia budú chcieť podľa prieskumu nakupovať výhodne, ale nerobiť pritom kompromisy v kvalite, takže bude čoraz zložitejšie ich uspokojiť. "Jednou z kľúčových oblastí bude dôraz na nákupný zážitok a na komfort," vyplýva z analýzy.
Podľa predpokladov porastie aj význam času venovaného nákupu a jednoduchosti a bezproblémovosti celého procesu. To sa má prejaviť vo využití technológií na predajnej ploche a aj v menšej ochote zákazníkov cestovať za kúpou.
Zároveň podľa prieskumu ľuďom už nepôjde primárne len o nákup produktov, ale aj o vyriešenie ich situácie. Prepojenie obchodu a služieb bude preto podľa GfK jedným z kľúčových trendov a prejaví sa v pestrosti služieb poskytovaných obchodníkmi ale aj v rozvoji technológií.
Zároveň sa posilní aj "sociálna funkcia" obchodu. To znamená, že obchod sa čoraz viac stane miestom na stretávanie ľudí, a to od vidieckych predajní cez čerpacie stanice až po obchodné centrá.