Prieskum Accenture ukázal, že britskí spotrebitelia plánujú znížiť výdavky ako na darčeky, tak aj na posedenie v reštauráciách či na jedlo a nápoje na doma.
Autor TASR
Londýn 6. novembra (TASR) - Takmer dve tretiny Britov majú v pláne obmedziť výdavky počas tohtoročnej vianočnej sezóny. Poukázali na to výsledky prieskumu spoločnosti Accenture. Tie sú omnoho pesimistickejšie než výsledky iných prieskumov z posledného obdobia. Informovala o tom agentúra Reuters.
Prieskum Accenture ukázal, že britskí spotrebitelia plánujú znížiť výdavky ako na darčeky, tak aj na posedenie v reštauráciách či na jedlo a nápoje na doma. Okrem toho viac než polovica dospelých spotrebiteľov nemá záujem o využitie zliav na Čierny piatok, Kyber pondelok či na Boxing Day, teda druhý sviatok vianočný.
Prieskumy o výdavkových plánoch Britov, ktoré minulý mesiac zverejnili spoločnosti Deloitte a PwC, boli omnoho optimistickejšie. Tiež poukázali na obmedzovanie výdavkov, nie však až v takom rozsahu ako v prípade prieskumu Accenture. Obidva prieskumy uvádzali, že nižšie výdavky na vianočné sviatky než v minulom roku plánuje zhruba tretina Britov.
Nie príliš priaznivé očakávania, čo sa týka predvianočných nákupov, zverejnili v minulých dňoch aj v USA. Federácia amerického maloobchodu uviedla, že síce počíta s rastom predvianočných tržieb, očakáva však, že tempo rastu bude najslabšie za posledných päť rokov.
Prieskum Accenture ukázal, že britskí spotrebitelia plánujú znížiť výdavky ako na darčeky, tak aj na posedenie v reštauráciách či na jedlo a nápoje na doma. Okrem toho viac než polovica dospelých spotrebiteľov nemá záujem o využitie zliav na Čierny piatok, Kyber pondelok či na Boxing Day, teda druhý sviatok vianočný.
Prieskumy o výdavkových plánoch Britov, ktoré minulý mesiac zverejnili spoločnosti Deloitte a PwC, boli omnoho optimistickejšie. Tiež poukázali na obmedzovanie výdavkov, nie však až v takom rozsahu ako v prípade prieskumu Accenture. Obidva prieskumy uvádzali, že nižšie výdavky na vianočné sviatky než v minulom roku plánuje zhruba tretina Britov.
Nie príliš priaznivé očakávania, čo sa týka predvianočných nákupov, zverejnili v minulých dňoch aj v USA. Federácia amerického maloobchodu uviedla, že síce počíta s rastom predvianočných tržieb, očakáva však, že tempo rastu bude najslabšie za posledných päť rokov.