Očakávania roka 2022 sú pozitívne, hoci miera optimizmu je najnižšia za obdobie tvorby tohto prieskumu.
Autor TASR
Bratislava 14. januára (TASR) – Značkoví výrobcovia v každoročnom prieskume hodnotia rok 2021 napriek negatívnym dosahom pandémie pozitívne. Miera spokojnosti bola najvyššia od začiatku zberu týchto dát v roku 2019. Prieskum realizovalo Slovenské združenie pre značkové výrobky (SZZV) medzi svojimi členmi.
Približne 28,6 % odpovedajúcich označilo práve skončený rok za úplne pozitívny a 71,4 % skôr pozitívny. "Optimistické hodnotenie roka podľa svojich slovných komentárov dokázali dosiahnuť hlavne vďaka novým produktom, inováciám a vnútorným transformáciám, s ktorými prichádzali počas celého roka," komentoval predseda predstavenstva SZZV Martin Mittner.
Očakávania roka 2022 sú pozitívne, hoci miera optimizmu je najnižšia za obdobie tvorby tohto prieskumu. Svetlé vyhliadky na tento rok má 78,6 % respondentov, z čoho úplne pozitívne 14,3 %, neutrálne vyjadrenie malo 14,3 %, skôr negatívne vidí rok 2022 7,1 %.
Obavy s novým rokom sú spojené hlavne s neistotami šírenia ochorenia COVID-19 a nepredvídateľnosťou reakcií jednotlivých štátov na ňu. "Prvýkrát v prieskume evidujeme aj obavu spojenú s rastom cien na strane dodávateľov, ako aj schopnosťou trhu prijať infláciu. Obzvlášť citlivo vnímajú situáciu v oblasti gastronomických a ubytovacích prevádzok, ktoré sú prirodzeným partnerom značkových výrobcov. Receptom na dosiahnutie úspechu aj v roku 2022 budú inovácie a vlastné úsilie smerujúce k priblíženiu sa k zákazníkom," povedal výkonný riaditeľ SZZV Ľubomír Tuchscher.
Z pohľadu zamestnávania približne 85,7 % očakáva v roku 2022 zachovanie súčasného počtu zamestnancov, vyhliadky zvyšovania, ako aj znižovania počtu zamestnancov sú u 7,1 % respondentov. Výrobcovia predpokladajú v tomto roku aj návrat pracovníkov do kancelárií. V 14,3 % predpokladajú plný návrh k celotýždňovej práci v kanceláriách. Ďalej 57,1 % očakáva, že prevažnú časť týždňa budú v kanceláriách a 28,6% prevažné pôsobenie zamestnancov z domu.
Po minulom roku, v ktorom slovenskí značkoví výrobcovia očakávali zachovanie výšky výdavkov na reklamu, v tomto roku predikujú ich zvýšenie. Znižovanie výdavkov očakáva 21,4 % respondentov, 42,9 % očakáva zachovanie súčasného stavu a 35,7 % zvyšovanie výdavkov.
Navonok optimistická vyhliadka pre médiá však okrem záujmu viac podporiť komunikáciu svojich produktov a služieb, je spojená s ohláseným zvýšením jednotkových cien reklamy.
Približne 28,6 % odpovedajúcich označilo práve skončený rok za úplne pozitívny a 71,4 % skôr pozitívny. "Optimistické hodnotenie roka podľa svojich slovných komentárov dokázali dosiahnuť hlavne vďaka novým produktom, inováciám a vnútorným transformáciám, s ktorými prichádzali počas celého roka," komentoval predseda predstavenstva SZZV Martin Mittner.
Očakávania roka 2022 sú pozitívne, hoci miera optimizmu je najnižšia za obdobie tvorby tohto prieskumu. Svetlé vyhliadky na tento rok má 78,6 % respondentov, z čoho úplne pozitívne 14,3 %, neutrálne vyjadrenie malo 14,3 %, skôr negatívne vidí rok 2022 7,1 %.
Obavy s novým rokom sú spojené hlavne s neistotami šírenia ochorenia COVID-19 a nepredvídateľnosťou reakcií jednotlivých štátov na ňu. "Prvýkrát v prieskume evidujeme aj obavu spojenú s rastom cien na strane dodávateľov, ako aj schopnosťou trhu prijať infláciu. Obzvlášť citlivo vnímajú situáciu v oblasti gastronomických a ubytovacích prevádzok, ktoré sú prirodzeným partnerom značkových výrobcov. Receptom na dosiahnutie úspechu aj v roku 2022 budú inovácie a vlastné úsilie smerujúce k priblíženiu sa k zákazníkom," povedal výkonný riaditeľ SZZV Ľubomír Tuchscher.
Z pohľadu zamestnávania približne 85,7 % očakáva v roku 2022 zachovanie súčasného počtu zamestnancov, vyhliadky zvyšovania, ako aj znižovania počtu zamestnancov sú u 7,1 % respondentov. Výrobcovia predpokladajú v tomto roku aj návrat pracovníkov do kancelárií. V 14,3 % predpokladajú plný návrh k celotýždňovej práci v kanceláriách. Ďalej 57,1 % očakáva, že prevažnú časť týždňa budú v kanceláriách a 28,6% prevažné pôsobenie zamestnancov z domu.
Po minulom roku, v ktorom slovenskí značkoví výrobcovia očakávali zachovanie výšky výdavkov na reklamu, v tomto roku predikujú ich zvýšenie. Znižovanie výdavkov očakáva 21,4 % respondentov, 42,9 % očakáva zachovanie súčasného stavu a 35,7 % zvyšovanie výdavkov.
Navonok optimistická vyhliadka pre médiá však okrem záujmu viac podporiť komunikáciu svojich produktov a služieb, je spojená s ohláseným zvýšením jednotkových cien reklamy.