Žlté autobusy, ktorými zabezpečuje mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Prievidzi a Bojniciach, postupne vyradí z prevádzky a nahradí ich novými s bielo-zelenou farebnou kombináciou.
Autor TASR
Prievidza 24. apríla (TASR) - Prievidzský dopravca, spoločnosť SAD Prievidza, počas tohto roka obmení svoj vozový park. Žlté autobusy, ktorými zabezpečuje mestskú hromadnú dopravu (MHD) v Prievidzi a Bojniciach, postupne vyradí z prevádzky a nahradí ich novými s bielo-zelenou farebnou kombináciou. Informoval o tom na svojom webe.
Žlté autobusy značky Iveco Citelis využíva dopravca na území oboch miest viac ako 15 rokov. Obstaral ich v roku 2009 z prostriedkov Európskej únie. "Svojím plynovým CNG pohonom sa stali pilotným projektom znižovania emisií plynúcich z verejnej osobnej dopravy na území miest. Limitujúcim faktorom je čiastočne technický stav vozidiel, no najmä ich vek, ktorý v zmysle ustanovení zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme uzatvorenej s mestami Prievidza a Bojnice nemôže prekročiť hranicu 16 rokov," ozrejmila spoločnosť.
Firma má do budúcnosti záujem prevádzkovať MHD prostredníctvom bezemisných autobusov. V tejto súvislosti pripravuje projekt Podpora verejnej osobnej dopravy s nulovými emisiami, v rámci ktorého sa bude uchádzať o nenávratný finančný príspevok na obnovu časti vozidlového parku MHD. "Vzhľadom na časovú náročnosť samotného procesu a v súvislosti s ustanoveniami vyplývajúcimi zo zmluvy, najmä v oblasti dodržania maximálneho veku autobusov, bolo nevyhnutné nájsť dočasné riešenie, ktoré nebude ohrozovať spokojnosť, komfort a bezpečnosť súčasných cestujúcich," priblížil ďalej dopravca.
Riešením sú podľa neho autobusy značky SOR BNG 12 v bielo-zelenej farebnej kombinácií. Dopravca ich získal od partnerskej spoločnosti Transdev Slezsko, ktorá zabezpečuje služby MHD vo viacerých mestách susediacej Českej republiky. "Autobusy pracujú rovnako na CNG pohon, sú čiastočne nízkopodlažné a plne vyhovujú prevádzke v MHD," dodala firma.
Žlté autobusy značky Iveco Citelis využíva dopravca na území oboch miest viac ako 15 rokov. Obstaral ich v roku 2009 z prostriedkov Európskej únie. "Svojím plynovým CNG pohonom sa stali pilotným projektom znižovania emisií plynúcich z verejnej osobnej dopravy na území miest. Limitujúcim faktorom je čiastočne technický stav vozidiel, no najmä ich vek, ktorý v zmysle ustanovení zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme uzatvorenej s mestami Prievidza a Bojnice nemôže prekročiť hranicu 16 rokov," ozrejmila spoločnosť.
Firma má do budúcnosti záujem prevádzkovať MHD prostredníctvom bezemisných autobusov. V tejto súvislosti pripravuje projekt Podpora verejnej osobnej dopravy s nulovými emisiami, v rámci ktorého sa bude uchádzať o nenávratný finančný príspevok na obnovu časti vozidlového parku MHD. "Vzhľadom na časovú náročnosť samotného procesu a v súvislosti s ustanoveniami vyplývajúcimi zo zmluvy, najmä v oblasti dodržania maximálneho veku autobusov, bolo nevyhnutné nájsť dočasné riešenie, ktoré nebude ohrozovať spokojnosť, komfort a bezpečnosť súčasných cestujúcich," priblížil ďalej dopravca.
Riešením sú podľa neho autobusy značky SOR BNG 12 v bielo-zelenej farebnej kombinácií. Dopravca ich získal od partnerskej spoločnosti Transdev Slezsko, ktorá zabezpečuje služby MHD vo viacerých mestách susediacej Českej republiky. "Autobusy pracujú rovnako na CNG pohon, sú čiastočne nízkopodlažné a plne vyhovujú prevádzke v MHD," dodala firma.