Výstavba rýchlostnej cesty R4 má pomôcť priniesť do regiónu ďalšieho významného investora.
Autor TASR
Prešov 10. augusta (TASR) - Výstavba privádzača Grófske je nevyhnutná pri budovaní druhej etapy obchvatu mesta Prešov a mala by byť vyvolanou investíciou štátu. Upozorňujú na to predstavitelia Prešovského samosprávneho kraja (PSK), mesta Prešov a občianskeho združenia Náš Prešov. TASR o tom informovala hovorkyňa PSK Daša Jeleňová.
Privádzač, ktorý by mal spojiť mestskú časť Nižná Šebastová s rýchlostnou cestou R4 totiž nie je podľa jej slov zaradený medzi stavebné objekty pripravovanej druhej etapy severného obchvatu, ktorá má po úspešnom výbere dodávateľa blízko k samotnej realizácii.
"Privádzač Grófske, ktorý by mal byť medzi rýchlostnou cestou R4 a cestou prvej triedy I/18, by jednoznačne prispel k zvýšeniu atraktivity pre plánovaný priemyselný park Grófske. Takisto by výrazne odbremenil cesty tretej triedy obcí Nižná Šebastová a Fintice od prejazdu ťažkej techniky, ktoré primárne majú slúžiť miestnym obyvateľom," uviedol predseda PSK Milan Majerský.
Výstavba rýchlostnej cesty R4 má pomôcť priniesť do regiónu ďalšieho významného investora. Bez privádzača Grófske však môže dôjsť k výraznému zhoršeniu kvality bývania, bezpečnosti, k nárastu emisií a hlukovej záťaže pre obyvateľov tejto časti mesta.
"Privádzač Grófske prináša aj nové riešenie pomerne komplikovanej križovatky na vjazde do Prešova v smere od Kapušian, ktoré by rovnako zlepšilo dopravnú situáciu v danom úseku," povedal primátor mesta Prešov František Oľha.
Kraj, mesto i aktivisti preto apelujú na ministerstvo dopravy, aby prehodnotilo začatie prípravy tejto cesty či už vo forme účelovej alebo obslužnej komunikácie k stavenisku, ktorá by mohla byť neskôr stavebne upravená na cestu prioritne s parametrami cesty prvej triedy.
"Snahou samospráv i nášho občianskeho združenia je, aby sa druhá etapa severného obchvatu mesta Prešov a privádzača Grófske realizovali spoločne. Túto výstavbu považujeme za dôležitú aj z pohľadu funkčnosti tejto spojnice, prepojenia s priemyselným parkom i mestských častí a sídlisk," doplnil za OZ Náš Prešov René Polačok.
PSK chce zlepšiť dopravu v krajskom meste aj prípravou projektového zámeru vybudovania juhovýchodného obchvatu mesta Prešov. Prepojiť by sa tak mala cesta I/18 a diaľnica D1 v smere na Košice mimo intravilán mesta. Po dokončení severného a juhovýchodného obchvatu mesta Prešov by vzniklo vytvorenie vonkajšieho okruhu dopravných ciest, ktoré by úplne vyviedli tranzitnú dopravu mimo obytné územia. Kraj chce túto stavbu financovať za pomoci európskych zdrojov.
Privádzač, ktorý by mal spojiť mestskú časť Nižná Šebastová s rýchlostnou cestou R4 totiž nie je podľa jej slov zaradený medzi stavebné objekty pripravovanej druhej etapy severného obchvatu, ktorá má po úspešnom výbere dodávateľa blízko k samotnej realizácii.
"Privádzač Grófske, ktorý by mal byť medzi rýchlostnou cestou R4 a cestou prvej triedy I/18, by jednoznačne prispel k zvýšeniu atraktivity pre plánovaný priemyselný park Grófske. Takisto by výrazne odbremenil cesty tretej triedy obcí Nižná Šebastová a Fintice od prejazdu ťažkej techniky, ktoré primárne majú slúžiť miestnym obyvateľom," uviedol predseda PSK Milan Majerský.
Výstavba rýchlostnej cesty R4 má pomôcť priniesť do regiónu ďalšieho významného investora. Bez privádzača Grófske však môže dôjsť k výraznému zhoršeniu kvality bývania, bezpečnosti, k nárastu emisií a hlukovej záťaže pre obyvateľov tejto časti mesta.
"Privádzač Grófske prináša aj nové riešenie pomerne komplikovanej križovatky na vjazde do Prešova v smere od Kapušian, ktoré by rovnako zlepšilo dopravnú situáciu v danom úseku," povedal primátor mesta Prešov František Oľha.
Kraj, mesto i aktivisti preto apelujú na ministerstvo dopravy, aby prehodnotilo začatie prípravy tejto cesty či už vo forme účelovej alebo obslužnej komunikácie k stavenisku, ktorá by mohla byť neskôr stavebne upravená na cestu prioritne s parametrami cesty prvej triedy.
"Snahou samospráv i nášho občianskeho združenia je, aby sa druhá etapa severného obchvatu mesta Prešov a privádzača Grófske realizovali spoločne. Túto výstavbu považujeme za dôležitú aj z pohľadu funkčnosti tejto spojnice, prepojenia s priemyselným parkom i mestských častí a sídlisk," doplnil za OZ Náš Prešov René Polačok.
PSK chce zlepšiť dopravu v krajskom meste aj prípravou projektového zámeru vybudovania juhovýchodného obchvatu mesta Prešov. Prepojiť by sa tak mala cesta I/18 a diaľnica D1 v smere na Košice mimo intravilán mesta. Po dokončení severného a juhovýchodného obchvatu mesta Prešov by vzniklo vytvorenie vonkajšieho okruhu dopravných ciest, ktoré by úplne vyviedli tranzitnú dopravu mimo obytné územia. Kraj chce túto stavbu financovať za pomoci európskych zdrojov.