V súvislosti s tzv. emisnou kauzou spoločnosť neočakáva, že by na situáciu na trhu ojazdených automobilov mala mať zásadnejší vplyv.
Autor TASR
Bratislava 7. októbra (TASR) - Najväčším problémom súčasného trhu ojazdených automobilov je podľa AAA AUTO zvyšujúci sa prílev nekvalitných a prestarnutých áut z dovozu. S týmto problémom sa stretávajú všetky trhy strednej Európy. Uviedla to dnes v Bratislave na stretnutí s novinármi generálna riaditeľka skupiny AAA AUTO Karolína Topolová.
Podľa jej slov ľudia prestali brať vážne varovanie pred stočenými odometrami, falošnými rokmi výroby alebo vozidlami po haváriách a uverili legendám o výhodných cenách a kvalite. Je to alarmujúci trend, ktorý vedie k ďalšiemu zhoršovaniu parametrov vozového parku na slovenskom trhu.
"Je jasné, že keď my sami na západoeurópske trhy exportujeme 6000 vozidiel ročne, nemôže sa dovoz opačným smerom vyplatiť. Na západoeurópskych trhoch je už dlho nedostatok kvalitných ojazdených áut." Ten bol spôsobený veľmi slabým predajom nových vozidiel počas ekonomickej krízy v rokoch 2008 - 2013. V čase rastúceho dopytu teraz napríklad popredný nemecký server Mobile.de hlási enormný nárast priemerných cien ojazdených áut, ktoré len v auguste medziročne vzrástli o 5 %.
V súvislosti s tzv. emisnou kauzou spoločnosť neočakáva, že by na situáciu na trhu ojazdených automobilov mala mať zásadnejší vplyv. "Kauzu podrobne sledujeme, ale na trhu ojazdených automobilov sa radikálnych zmien neobávame. Zákazníci si na vozidlách VW, Škoda aj ďalších značiek koncernu cenia nízku poruchovosť v porovnaní s konkurenciou, široké a dostupné servisné siete, nižšie ceny a ľahkú dostupnosť náhradných dielov a pod. Tieto faktory nie sú kauzou dotknuté," zdôraznila Topolová. Emisie zákazníci podľa dlhoročných skúseností spoločnosti pri kúpe ojazdených vozidiel neriešia. Skôr ich zaujíma vyššia spotreba či druh paliva, ak nejaký preferujú. Ľudia posudzujú pri rozhodovaní o kúpe automobilu skôr faktory, ktoré majú priamy vplyv na ich peňaženku.
Podľa jej slov ľudia prestali brať vážne varovanie pred stočenými odometrami, falošnými rokmi výroby alebo vozidlami po haváriách a uverili legendám o výhodných cenách a kvalite. Je to alarmujúci trend, ktorý vedie k ďalšiemu zhoršovaniu parametrov vozového parku na slovenskom trhu.
"Je jasné, že keď my sami na západoeurópske trhy exportujeme 6000 vozidiel ročne, nemôže sa dovoz opačným smerom vyplatiť. Na západoeurópskych trhoch je už dlho nedostatok kvalitných ojazdených áut." Ten bol spôsobený veľmi slabým predajom nových vozidiel počas ekonomickej krízy v rokoch 2008 - 2013. V čase rastúceho dopytu teraz napríklad popredný nemecký server Mobile.de hlási enormný nárast priemerných cien ojazdených áut, ktoré len v auguste medziročne vzrástli o 5 %.
V súvislosti s tzv. emisnou kauzou spoločnosť neočakáva, že by na situáciu na trhu ojazdených automobilov mala mať zásadnejší vplyv. "Kauzu podrobne sledujeme, ale na trhu ojazdených automobilov sa radikálnych zmien neobávame. Zákazníci si na vozidlách VW, Škoda aj ďalších značiek koncernu cenia nízku poruchovosť v porovnaní s konkurenciou, široké a dostupné servisné siete, nižšie ceny a ľahkú dostupnosť náhradných dielov a pod. Tieto faktory nie sú kauzou dotknuté," zdôraznila Topolová. Emisie zákazníci podľa dlhoročných skúseností spoločnosti pri kúpe ojazdených vozidiel neriešia. Skôr ich zaujíma vyššia spotreba či druh paliva, ak nejaký preferujú. Ľudia posudzujú pri rozhodovaní o kúpe automobilu skôr faktory, ktoré majú priamy vplyv na ich peňaženku.