Toyota uviedla, že v septembri vyrobila celkovo 900.919 vozidiel. Medziročne to predstavuje zvýšenie o 1,5 %.
Autor TASR
Tokio 30. októbra (TASR) - Japonská automobilka Toyota zaznamenala v septembri rast produkcie na najvyššiu úroveň za daný mesiac v histórii, k čomu prispel najmä vývoj na domácom trhu. Jeho zotavenie dokázalo vykompenzovať slabšiu produkciu v zahraničných závodoch automobilky. Informovala o tom agentúra Reuters.
Toyota uviedla, že v septembri vyrobila celkovo 900.919 vozidiel. Medziročne to predstavuje zvýšenie o 1,5 %.
Rástla najmä produkcia na japonskom trhu. Zvýšila sa o 12,8 % a na celosvetovom objeme produkcie sa podieľala približne tretinou. Naopak, produkcia v zahraničných závodoch spoločnosti klesla v septembri o 3,6 %, pod čo sa podpísala najmä Čína, kde produkcia Toyoty klesla o takmer 7 %. Pokles zaznamenala aj v krajinách ako Thajsko, Vietnam a Indonézia.
Čo sa týka objemu predaja, ten sa v septembri zvýšil medziročne o 11,6 % na 921.308 áut. Podobne ako produkcia, aj predaj zaznamenal za mesiac september rekord. Za deväť mesiacov od začiatku roka predala Toyota 7,5 milióna vozidiel.
Predaj na domácom trhu vzrástol v septembri o 20,5 % a výrazným tempom rástol predaj aj v USA a Európe. V prvom prípade sa zvýšil o 14 % a v druhom o 18,1 %.
Toyota uviedla, že v septembri vyrobila celkovo 900.919 vozidiel. Medziročne to predstavuje zvýšenie o 1,5 %.
Rástla najmä produkcia na japonskom trhu. Zvýšila sa o 12,8 % a na celosvetovom objeme produkcie sa podieľala približne tretinou. Naopak, produkcia v zahraničných závodoch spoločnosti klesla v septembri o 3,6 %, pod čo sa podpísala najmä Čína, kde produkcia Toyoty klesla o takmer 7 %. Pokles zaznamenala aj v krajinách ako Thajsko, Vietnam a Indonézia.
Čo sa týka objemu predaja, ten sa v septembri zvýšil medziročne o 11,6 % na 921.308 áut. Podobne ako produkcia, aj predaj zaznamenal za mesiac september rekord. Za deväť mesiacov od začiatku roka predala Toyota 7,5 milióna vozidiel.
Predaj na domácom trhu vzrástol v septembri o 20,5 % a výrazným tempom rástol predaj aj v USA a Európe. V prvom prípade sa zvýšil o 14 % a v druhom o 18,1 %.