Z celkového počtu 33 vybraných programov sa 20 zameria na vnútorný trh EÚ a pre 13 z nich budú cieľové tretie krajiny a mimoeurópske regióny.
Autor TASR
Brusel 12. novembra (TASR) - Európska komisia (EK) dnes schválila 33 nových programov na podporu poľnohospodárskych výrobkov v EÚ a v tretích krajinách. Vyčlenené financie vo výške 108 miliónov eur majú prostredníctvom týchto programov prispieť k otvoreniu nových trhov pre výrobky z EÚ a na zvýšenie celkovej spotreby v únii.
Platnosť 33 programov je stanovená na tri roky. Polovica z vyčlenených prostriedkov, 54 miliónov eur, pochádza z rozpočtu EÚ.
Programy by mali prispieť k otvoreniu nových trhov a zvýšeniu spotreby propagovaných produktov vnútri a mimo EÚ. Financované opatrenia sa budú skladať z rôznych typov propagačných kampaní zdôrazňujúcich výhody produktov EÚ, najmä z hľadiska kvality, bezpečnosti a hygieny potravín, výživy, označovania, dobrých životných podmienok zvierat alebo výrobných metód šetrných k životnému prostrediu.
Eurokomisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan v správe pre médiá privítal prijatie nových programov, čo je podľa neho prínosné najmä s ohľadom na súčasné problémy agrosektora.
"Tieto programy sú dôležité pre vytvorenie nových príležitostí na trhu, najmä na trhoch mimo EÚ. Pomáhajú stimulovať rast a zamestnanosť v agropotravinárskom sektore," skonštatoval Hogan.
Z celkového počtu 33 vybraných programov sa 20 zameria na vnútorný trh EÚ a pre 13 z nich budú cieľové tretie krajiny a mimoeurópske regióny. Hlavné regióny sú Afrika, stredný východ, severná Amerika a juhovýchodná Ázia. Z hľadiska tretích krajín záujem EK propagovať európske agrovýrobky je v Austrálii, Bielorusku, Číne, Japonsku, Južnej Kórei, Kazachstane, Nórsku, Rusku a v balkánskych krajinách, ktoré nie sú členmi EÚ.
Vybrané programy pokrývajú širokú škálu kategórií výrobkov, najmä tých, ktoré zasiahli nedávne ťažkosti na trhu, ako sú mliečne výrobky, ale aj mäso, čerstvé a spracované ovocie a zelenina, olivový olej a organické produkty a vôbec kvalitné produkty, ktoré sú chránené v rámci režimov zemepisného označenia.
Platnosť 33 programov je stanovená na tri roky. Polovica z vyčlenených prostriedkov, 54 miliónov eur, pochádza z rozpočtu EÚ.
Programy by mali prispieť k otvoreniu nových trhov a zvýšeniu spotreby propagovaných produktov vnútri a mimo EÚ. Financované opatrenia sa budú skladať z rôznych typov propagačných kampaní zdôrazňujúcich výhody produktov EÚ, najmä z hľadiska kvality, bezpečnosti a hygieny potravín, výživy, označovania, dobrých životných podmienok zvierat alebo výrobných metód šetrných k životnému prostrediu.
Eurokomisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan v správe pre médiá privítal prijatie nových programov, čo je podľa neho prínosné najmä s ohľadom na súčasné problémy agrosektora.
"Tieto programy sú dôležité pre vytvorenie nových príležitostí na trhu, najmä na trhoch mimo EÚ. Pomáhajú stimulovať rast a zamestnanosť v agropotravinárskom sektore," skonštatoval Hogan.
Z celkového počtu 33 vybraných programov sa 20 zameria na vnútorný trh EÚ a pre 13 z nich budú cieľové tretie krajiny a mimoeurópske regióny. Hlavné regióny sú Afrika, stredný východ, severná Amerika a juhovýchodná Ázia. Z hľadiska tretích krajín záujem EK propagovať európske agrovýrobky je v Austrálii, Bielorusku, Číne, Japonsku, Južnej Kórei, Kazachstane, Nórsku, Rusku a v balkánskych krajinách, ktoré nie sú členmi EÚ.
Vybrané programy pokrývajú širokú škálu kategórií výrobkov, najmä tých, ktoré zasiahli nedávne ťažkosti na trhu, ako sú mliečne výrobky, ale aj mäso, čerstvé a spracované ovocie a zelenina, olivový olej a organické produkty a vôbec kvalitné produkty, ktoré sú chránené v rámci režimov zemepisného označenia.