Zara urobila vyhlásenie na sociálnej sieti Weibo po tom, ako denník Ming Pao prišiel s otázkou, či zatvorenie štyroch obchodov Zara v Hongkongu znamená podporu štrajkujúcim študentom.
Autor TASR
Peking 3. septembra (TASR) - Neutíchajúce nepokoje v Hongkongu dostávajú pod tlak viaceré firmy, ktoré pôsobia v ázijskom finančnom centre aj v pevninskej Číne a proti svojej vôli sa dostali medzi dve znepriatelené strany. Najnovšie vyhlásenie zverejnila značka Zara patriaca pod španielsky odevný koncern Inditex, v ktorom vyjadrila podporu zvrchovanosti Číny nad Hongkongom.
Zara urobila vyhlásenie na sociálnej sieti Weibo po tom, ako hongkonský denník Ming Pao prišiel s otázkou, či zatvorenie štyroch obchodov Zara v Hongkongu v pondelok (2. 9.) znamená podporu štrajkujúcim študentom. Toho sa ihneď chytili médiá v pevninskej Číne.
Zara reagovala, že "podporuje model jedna krajina, dva systémy" a nepatrí k stúpencom štrajkov. Oficiálny dôvod zatvorenia obchodov nie je známy, aj keď firmy často uzatvárajú svoje prevádzky, keď sa protesty priblížia.
Zahraničné značky sa dostávajú v Číne pod čoraz väčší tlak, ako zo strany regulačných úradov, tak spotrebiteľov v súvislosti s citlivou otázkou čínskej suverenity a teritoriálnych požiadaviek. Začiatkom augusta viaceré svetové značky, ako Versace, Coach či Givenchy, podráždili čínskych spotrebiteľov, keď na svojich produktoch prezentovali Hongkong a Macao ako štáty. Značka Zara sa do podobných problémov dostala minulý rok, keď medzi samostatné štáty zaradila Taiwan, ktorý Čína považuje za svoju provinciu.
Zara urobila vyhlásenie na sociálnej sieti Weibo po tom, ako hongkonský denník Ming Pao prišiel s otázkou, či zatvorenie štyroch obchodov Zara v Hongkongu v pondelok (2. 9.) znamená podporu štrajkujúcim študentom. Toho sa ihneď chytili médiá v pevninskej Číne.
Zara reagovala, že "podporuje model jedna krajina, dva systémy" a nepatrí k stúpencom štrajkov. Oficiálny dôvod zatvorenia obchodov nie je známy, aj keď firmy často uzatvárajú svoje prevádzky, keď sa protesty priblížia.
Zahraničné značky sa dostávajú v Číne pod čoraz väčší tlak, ako zo strany regulačných úradov, tak spotrebiteľov v súvislosti s citlivou otázkou čínskej suverenity a teritoriálnych požiadaviek. Začiatkom augusta viaceré svetové značky, ako Versace, Coach či Givenchy, podráždili čínskych spotrebiteľov, keď na svojich produktoch prezentovali Hongkong a Macao ako štáty. Značka Zara sa do podobných problémov dostala minulý rok, keď medzi samostatné štáty zaradila Taiwan, ktorý Čína považuje za svoju provinciu.