Firma sa mala už dávno poučiť. Protimonopolný úrad v roku 2006 zrušil požiadavky na exkluzivitu a o dva roky neskôr toto rozhodnutie potvrdil aj nemecký súdny dvor.
Autor TASR
Berlín 22. januára (TASR) - Nemecký protimonopolný úrad uložil spoločnosti Sodastream pokutu 225.000 eur za to, že sa snažila poraziť konkurenciu nečestnými prostriedkami. Informoval o tom denník Die Welt.
Sodastream si už pred rokmi zabezpečil obrovský podiel na trhu s perlivými nápojmi. Protimonopolný úrad hovorí dokonca o monopolnom postavení.
Jednoduchá technika umožňuje vyrobiť z vody z kohútika sódu pomocou tzv. výrobníka a bombičky s oxidom uhličitým. Podľa firmy tak zákazníkom odpadáva nevyhnutnosť vláčiť ťažké fľaše z obchodu a keďže sú jej vlastné fľaše opakovane použiteľné, chránia aj životné prostredie.
Podobne ako v prípade kávovarov či tlačiarní sú aj výrobníky sódy relatívne lacné, skutočný zisk každému výrobcovi prinášajú až náhradné náplne, ako sú kávové tablety, nové tonery alebo bombičky. A práve bombičky sa pre Sodastream stali kameňom úrazu. Podľa protimonopolného úradu sa Sodastream snažil konkurenciu z tohto biznisu vytlačiť tým, že sa postavil do pozície jedinej firmy, ktorá má právo bombičky plniť.
"Prostredníctvom varovných a bezpečnostných oznámení, ako aj výlukami v záruke spoločnosť vyvolávala u klientov a obchodných partnerov dojem, že ako jediná má oprávnenie plniť bombičky," vysvetlil šéf úradu Andreas Mundt.
Sodastream sa mala už dávno poučiť. Protimonopolný úrad v roku 2006 zrušil požiadavky na exkluzivitu a o dva roky neskôr toto rozhodnutie potvrdil aj nemecký súdny dvor. Firma síce mierne pozmenila koncept predaja, no rozhodnutie sa snažila obísť varovnými poznámkami k produktom. Preto musel protimonopolný úrad znova zakročiť.
Firma Sodastream tentoraz musela ustúpiť a záväzne prisľúbila, že všetky texty opraví. Okrem toho musí na všetkých bombičkách nasledujúce tri roky uvádzať oznam, podľa ktorého môžu bombičky plniť aj iné spoločnosti pri dodržaní zákonom stanovených predpisov. Konkurencia by tak mohla prinútiť Sodastream znížiť ceny plynovej náplne.
Sodastream si už pred rokmi zabezpečil obrovský podiel na trhu s perlivými nápojmi. Protimonopolný úrad hovorí dokonca o monopolnom postavení.
Jednoduchá technika umožňuje vyrobiť z vody z kohútika sódu pomocou tzv. výrobníka a bombičky s oxidom uhličitým. Podľa firmy tak zákazníkom odpadáva nevyhnutnosť vláčiť ťažké fľaše z obchodu a keďže sú jej vlastné fľaše opakovane použiteľné, chránia aj životné prostredie.
Podobne ako v prípade kávovarov či tlačiarní sú aj výrobníky sódy relatívne lacné, skutočný zisk každému výrobcovi prinášajú až náhradné náplne, ako sú kávové tablety, nové tonery alebo bombičky. A práve bombičky sa pre Sodastream stali kameňom úrazu. Podľa protimonopolného úradu sa Sodastream snažil konkurenciu z tohto biznisu vytlačiť tým, že sa postavil do pozície jedinej firmy, ktorá má právo bombičky plniť.
"Prostredníctvom varovných a bezpečnostných oznámení, ako aj výlukami v záruke spoločnosť vyvolávala u klientov a obchodných partnerov dojem, že ako jediná má oprávnenie plniť bombičky," vysvetlil šéf úradu Andreas Mundt.
Sodastream sa mala už dávno poučiť. Protimonopolný úrad v roku 2006 zrušil požiadavky na exkluzivitu a o dva roky neskôr toto rozhodnutie potvrdil aj nemecký súdny dvor. Firma síce mierne pozmenila koncept predaja, no rozhodnutie sa snažila obísť varovnými poznámkami k produktom. Preto musel protimonopolný úrad znova zakročiť.
Firma Sodastream tentoraz musela ustúpiť a záväzne prisľúbila, že všetky texty opraví. Okrem toho musí na všetkých bombičkách nasledujúce tri roky uvádzať oznam, podľa ktorého môžu bombičky plniť aj iné spoločnosti pri dodržaní zákonom stanovených predpisov. Konkurencia by tak mohla prinútiť Sodastream znížiť ceny plynovej náplne.