Sprostredkovatelia v súčasnosti komunikujú s finančnými inštitúciami online cez webservisy.
Autor TASR
Bratislava 12. februára (TASR) - Karanténne opatrenia spojené s pandémiou nového typu koronavírusu urýchľujú digitalizáciu vo finančnom sektore. Upozornila na to Asociácia finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov (AFISP).
"V ostatných rokoch naši členovia intenzívne investovali do digitálnych technológií a skvalitňovania elektronickej komunikácie. Najmä veľké sprostredkovateľské siete dokázali osobný kontakt a fyzické podpisovanie zmlúv veľmi rýchlo nahradiť modernými digitálnymi technológiami. Vlani dokonca prešli na online komunikáciu temer všetci naši členovia," konštatovala generálna tajomníčka AFISP Darina Huttová. Osobný kontakt pri overení identifikácie klienta je potrebný, ak dochádza k plneniu povinností podľa osobitného zákona o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a pred financovaním terorizmu.
Digitalizácia urýchlila procesy schvaľovania finančného produktu. Dnes majú klienti k dispozícii online formu, ktorá zaberie niekoľko hodín. Papierové zmluvy sú spracovávané a podpisované elektronicky a biometricky. Poistné udalosti je tiež možné nahlasovať elektronicky. Okrem toho digitalizácia prináša benefity ako úsporu času a nákladov, zrýchlenie procesu akceptácie zmluvy, pri životnom poistení zrýchlenie toku platieb poistného, poistných plnení či provízií alebo napríklad výrazné zníženie environmentálnej záťaže.
"Bežné sú tak dnes už mobilné aplikácie s užitočnými službami, v aplikáciách majú klienti uložené všetky zmluvy, kontaktné údaje, cez aplikáciu môžu nahlasovať poistné udalosti, porovnávať si finančné produkty a podobne," spresnil predseda predstavenstva asociácie Martin Lancz. Sprostredkovatelia v súčasnosti komunikujú s finančnými inštitúciami online cez webservisy. Takáto forma podľa AFISP prináša aj vyššiu bezpečnosť ochrany dát pred zneužitím.
"V ostatných rokoch naši členovia intenzívne investovali do digitálnych technológií a skvalitňovania elektronickej komunikácie. Najmä veľké sprostredkovateľské siete dokázali osobný kontakt a fyzické podpisovanie zmlúv veľmi rýchlo nahradiť modernými digitálnymi technológiami. Vlani dokonca prešli na online komunikáciu temer všetci naši členovia," konštatovala generálna tajomníčka AFISP Darina Huttová. Osobný kontakt pri overení identifikácie klienta je potrebný, ak dochádza k plneniu povinností podľa osobitného zákona o ochrane pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a pred financovaním terorizmu.
Digitalizácia urýchlila procesy schvaľovania finančného produktu. Dnes majú klienti k dispozícii online formu, ktorá zaberie niekoľko hodín. Papierové zmluvy sú spracovávané a podpisované elektronicky a biometricky. Poistné udalosti je tiež možné nahlasovať elektronicky. Okrem toho digitalizácia prináša benefity ako úsporu času a nákladov, zrýchlenie procesu akceptácie zmluvy, pri životnom poistení zrýchlenie toku platieb poistného, poistných plnení či provízií alebo napríklad výrazné zníženie environmentálnej záťaže.
"Bežné sú tak dnes už mobilné aplikácie s užitočnými službami, v aplikáciách majú klienti uložené všetky zmluvy, kontaktné údaje, cez aplikáciu môžu nahlasovať poistné udalosti, porovnávať si finančné produkty a podobne," spresnil predseda predstavenstva asociácie Martin Lancz. Sprostredkovatelia v súčasnosti komunikujú s finančnými inštitúciami online cez webservisy. Takáto forma podľa AFISP prináša aj vyššiu bezpečnosť ochrany dát pred zneužitím.