Tunel Milochov je súčasťou modernizácie 16-kilometrového úseku železnice Púchov – Považská Teplá, celá stavba je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii ŽSR.
Autor TASR
Považská Bystrica 15. decembra (TASR) – Prvý vlak s cestujúcimi prejde cez nový železničný tunel Milochov v rovnomennej považskobystrickej mestskej časti vo štvrtok (16. 12.) nadránom. TASR o tom informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Tomáš Kováč.
"V stredu sú cez železničný tunel Milochov naplánované skúšobné jazdy na zabezpečenie poznania traťových pomerov. Prvý vlak s cestujúcimi, ktorý tunelom prejde, bude nočný spoj R 615 Tatran Zemplín z Bratislavy do Humenného, ktorý bude pri Považskej Bystrici asi o jednej hodine po polnoci. Od štvrtka už budú cez tunel prechádzať spoje podľa platného cestovného poriadku," uviedol Kováč.
Tunel Milochov je súčasťou modernizácie 16-kilometrového úseku železnice Púchov – Považská Teplá, celá stavba je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii ŽSR. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel (1081 metrov) a Milochov (1861 metrov), mosty ponad Váh a inundačný kanál v Púchove a železničný most ponad Vodné dielo Nosice s celkovou dĺžkou viac ako 650 metrov.
Modernizácia je financovaná z Kohézneho fondu EÚ. Projekt bol na národnej úrovni zo strany Ministerstva dopravy a výstavby SR schválený v septembri 2018 a následne v júni 2019 schválený Európskou komisiou. Celková výška nenávratného finančného príspevku je viac ako 335 miliónov eur, z toho zdroje EÚ sú vyše 285 miliónov eur.
"V stredu sú cez železničný tunel Milochov naplánované skúšobné jazdy na zabezpečenie poznania traťových pomerov. Prvý vlak s cestujúcimi, ktorý tunelom prejde, bude nočný spoj R 615 Tatran Zemplín z Bratislavy do Humenného, ktorý bude pri Považskej Bystrici asi o jednej hodine po polnoci. Od štvrtka už budú cez tunel prechádzať spoje podľa platného cestovného poriadku," uviedol Kováč.
Tunel Milochov je súčasťou modernizácie 16-kilometrového úseku železnice Púchov – Považská Teplá, celá stavba je najnáročnejšou železničnou stavbou v histórii ŽSR. Jej súčasťou sú dva tunely – Diel (1081 metrov) a Milochov (1861 metrov), mosty ponad Váh a inundačný kanál v Púchove a železničný most ponad Vodné dielo Nosice s celkovou dĺžkou viac ako 650 metrov.
Modernizácia je financovaná z Kohézneho fondu EÚ. Projekt bol na národnej úrovni zo strany Ministerstva dopravy a výstavby SR schválený v septembri 2018 a následne v júni 2019 schválený Európskou komisiou. Celková výška nenávratného finančného príspevku je viac ako 335 miliónov eur, z toho zdroje EÚ sú vyše 285 miliónov eur.