Silný konkurent nemeckého Volkswagenu informoval, že v prvom polroku podľa predbežných výsledkov na výrobe automobilov prerobil asi 700 miliónov eur.
Autor TASR
,aktualizované Paríž 12. júla (TASR) - PSA Peugeot Citroën vzhľadom na zhoršenie predaja osobných automobilov v Európe prepustí tisícky pracovníkov. Podľa zámeru, ktorý vedenie najväčšej francúzskej automobilky zverejnilo dnes, najviac pracovných miest stratia závody v Aulnay-sous-Bois pri Paríži a v Rennes. V Aulnay-sous-Bois sa montáž vozidiel v roku 2014 zastaví. Teraz tam pracuje 3000 ľudí.
"Informácie o prepúšťaní, ktoré dnes zverejnila skupina PSA Peugeot Citroën, sa trnavskej automobilky netýkajú," uviedla pre TASR Anna Maťová z oddelenia komunikácie PSA Peugeot Citroën Slovakia.
Silný konkurent nemeckého Volkswagenu ďalej informoval, že v prvom polroku podľa predbežných výsledkov na výrobe automobilov prerobil asi 700 miliónov eur.
Belgický denník La Derniere Heure dnes na svojej internetovej stránke v tejto súvislosti uviedol, že hlavný francúzsky výrobca automobilov svoje radikálne plány v oblasti zamestnanosti zdôvodnil práve stratami v prvom polroku a trvalým poklesom predaja na európskych trhoch.
Výrobný závod v Aulnay-sous-Bois má 3000 zamestnancov, okrem toho plány Citroën na znižovanie stavov by sa mali týkať aj prevádzky v Rennes v Bretónsku, kde by malo prísť o prácu 1400 z celkového počtu 5600 zamestnancov.
Ďalších, okolo 3600 pracovných miest, chce automobilka zrušiť vo svojich nevýrobných pobočkách a kanceláriách vo viacerých mestách Francúzska.
Koncern podľa vlastných údajov zamestnával koncom minulého roku 123.000 ľudí a z nich by malo už na jeseň opustiť koncern 3500. Ďalších 6500 plánuje prepustiť v nasledujúcom období. Vedenie PSA zverejní podrobný balík svojich reštrukturalizačných opatrení 25. júla.
V situácii PSA sa verne odzrkadľuje ťažké obdobie európskeho automobilového priemyslu. Vyťaženosť kapacít v dôsledku slabej konjunktúry klesá. Výrobcovia musia ponúkať vyššie zľavy. V južnej Európe slabne aj predaj automobiliek Opel a Fiat. Ich podiel na mimoeurópskych trhoch zostáva slabý. Audi, BMW a Daimler si straty v Európe kompenzujú dobrými výsledkami v iných regiónoch sveta. Volkswagen sa vyhýba problémom vyvolaným v Európe krízou vynikajúcimi výsledkami odbytu v Číne a USA.
Reakcie odborových centrál boli podľa očakávanie prudké a odmietavé. Predstavitelia odborov v PSA Peugeot Citroën považujú rozhodnutie automobilky za dramatické pre rozvoj zamestnanosti, pričom hovoria o "zemetrasení" v sociálnej oblasti, o "šoku pre celý národ" či o "vyhlásení vojny" pre zamestnancov spoločnosti.
Šéf koncernu Philippe Varin k rozhodnutiu vedenia PSA povedal, že mu je úplne jasné, aký šok a emócie vyvolá správa v podniku a jeho okolí. Avšak rozsah a dĺžka krízy robí tieto opatrenia nevyhnutnými. Koncern urobí všetko, čo je v jeho silách, aby sa prepúšťanie stalo sociálne čo najúnosnejším, dodal Varin.
"Informácie o prepúšťaní, ktoré dnes zverejnila skupina PSA Peugeot Citroën, sa trnavskej automobilky netýkajú," uviedla pre TASR Anna Maťová z oddelenia komunikácie PSA Peugeot Citroën Slovakia.
Silný konkurent nemeckého Volkswagenu ďalej informoval, že v prvom polroku podľa predbežných výsledkov na výrobe automobilov prerobil asi 700 miliónov eur.
Belgický denník La Derniere Heure dnes na svojej internetovej stránke v tejto súvislosti uviedol, že hlavný francúzsky výrobca automobilov svoje radikálne plány v oblasti zamestnanosti zdôvodnil práve stratami v prvom polroku a trvalým poklesom predaja na európskych trhoch.
Výrobný závod v Aulnay-sous-Bois má 3000 zamestnancov, okrem toho plány Citroën na znižovanie stavov by sa mali týkať aj prevádzky v Rennes v Bretónsku, kde by malo prísť o prácu 1400 z celkového počtu 5600 zamestnancov.
Ďalších, okolo 3600 pracovných miest, chce automobilka zrušiť vo svojich nevýrobných pobočkách a kanceláriách vo viacerých mestách Francúzska.
Koncern podľa vlastných údajov zamestnával koncom minulého roku 123.000 ľudí a z nich by malo už na jeseň opustiť koncern 3500. Ďalších 6500 plánuje prepustiť v nasledujúcom období. Vedenie PSA zverejní podrobný balík svojich reštrukturalizačných opatrení 25. júla.
V situácii PSA sa verne odzrkadľuje ťažké obdobie európskeho automobilového priemyslu. Vyťaženosť kapacít v dôsledku slabej konjunktúry klesá. Výrobcovia musia ponúkať vyššie zľavy. V južnej Európe slabne aj predaj automobiliek Opel a Fiat. Ich podiel na mimoeurópskych trhoch zostáva slabý. Audi, BMW a Daimler si straty v Európe kompenzujú dobrými výsledkami v iných regiónoch sveta. Volkswagen sa vyhýba problémom vyvolaným v Európe krízou vynikajúcimi výsledkami odbytu v Číne a USA.
Reakcie odborových centrál boli podľa očakávanie prudké a odmietavé. Predstavitelia odborov v PSA Peugeot Citroën považujú rozhodnutie automobilky za dramatické pre rozvoj zamestnanosti, pričom hovoria o "zemetrasení" v sociálnej oblasti, o "šoku pre celý národ" či o "vyhlásení vojny" pre zamestnancov spoločnosti.
Šéf koncernu Philippe Varin k rozhodnutiu vedenia PSA povedal, že mu je úplne jasné, aký šok a emócie vyvolá správa v podniku a jeho okolí. Avšak rozsah a dĺžka krízy robí tieto opatrenia nevyhnutnými. Koncern urobí všetko, čo je v jeho silách, aby sa prepúšťanie stalo sociálne čo najúnosnejším, dodal Varin.