Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 5. november 2024Meniny má Imrich
< sekcia Ekonomika

PSA Peugeot Citroën hľadá nového šéfa

Foto: TASR/AP

Peugeot totiž tvrdo zasiahla dlhová kríza na juhu eurozóny, ktorá je jeho kľúčovým trhom.

Paríž 24. novembra (AP) - Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën hľadá kandidáta, ktorý by nahradil súčasného generálneho riaditeľa Philippa Varina.

Dôvodom je vyhlásenie potenciálneho čínskeho investora, automobilky Dongfeng Motor, že jej alianciu s francúzskou firmou by mali sprevádzať zmeny vo vedení. Uviedla to agentúra Reuters s odvolaním sa na nemenované zdroje z Francúzska.

Parížsky denník Le Monde v stredu 20. novembra napísal, že automobilka PSA Peugeot Citroën plánuje zvýšiť kapitál o 4 miliardy eur. V rámci tohto kroku by francúzska vláda a čínska automobilka Dongfeng Motor získali vo francúzskej firme spolu 60-% podiel, každý po 30 %.

Zdroje Reuters tvrdia, že rozhovory s kandidátmi na svoj post vedie samotný Varin. Jeho nástupca musí mať podľa Dongfeng skúsenosti a "formát", aby mohol viesť veľkú nadnárodnú firmu.

Varin odmietol komentovať informácie, že ho možno nahradí bývalý finančný riaditeľ Renaultu Carlos Tavare, ktoré ako prvý priniesol denník Le Figaro.

Peugeot a Dongfeng okrem investície rokujú aj o rozšírení už existujúcej spolupráce v spoločnom podniku v Číne na ďalšie trhy. Peugeot totiž tvrdo zasiahla dlhová kríza na juhu eurozóny, ktorá je jeho kľúčovým trhom. Automobilka už dva roky bojuje so stratou, ktorá ju prinútila obmedziť výrobu vo Francúzsku, kde zatvorí závod pri Paríži a prepustí zhruba 8000 zamestnancov.

Ale aj po reštrukturalizácii bude Peugeotu chýbať kapitál a potrebuje partnera, aby dokázal obstáť v tvrdej konkurencii. Varin pripustil, že Peugeot potrebuje partnerov a peniaze na vývoj nových technológií.

Varin prišiel do Peugeotu v roku 2009 z britsko-holandskej oceliarne Corus, keď automobilový priemysel zápasil s dôsledkami globálnej finančnej a hospodárskej krízy. Ale jeho podpora tesnejšieho partnerstva s americkým koncernom General Motors, ktorý vlastní 7-% podiel v Peugeote, alebo s čínskou firmou Dongfeng, sa nepáči členom rodiny Peugeotovcov, lebo pri plánovanom zvýšení kapitálu stratia kontrolu nad automobilkou.