PSA Peugeot Citroën patrí spolu s Fiatom medzi najväčšie obete krízy takzvaných okrajových štátov eurozóny, pretože práve krajiny južnej Európy patria medzi ich kľúčové trhy.
Autor TASR
Paríž 25. marca (TASR) - Dopyt po vozidlách francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën v 1. štvrťroku 2012 klesol, a to najmä na domácom trhu a tiež v krajinách južnej Európy, ktoré sú pre koncern kľúčové. Firma zároveň predpovedá, že aj súčasný 2. kvartál bude náročný.
Peugeot, ktorý je najväčším výrobcom áut vo Francúzsku a druhou najväčšou automobilkou v Európe, zaznamenal za tri mesiace do konca marca pokles tržieb o 7,3 % na 14,3 miliardy eur z 15,4 miliardy eur v 1. kvartáli minulého roka. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, odhadovali, že sa znížia ešte výraznejšie, a to na 13,9 miliardy eur.
Počet predaných áut z produkcie PSA Peugeot Citroën v sledovanom období klesol medziročne o 15 % na 691.500 vozidiel.
Francúzska automobilka znova upozornila, že za celý rok očakáva zníženie odbytu v Európe o 5 % a na domácom trhu o 10 %.
PSA Peugeot Citroën patrí spolu s Fiatom medzi najväčšie obete krízy takzvaných okrajových štátov eurozóny, pretože práve krajiny južnej Európy patria medzi ich kľúčové trhy.
Peugeot sa vo februári dohodol s americkým koncernom General Motors na vytvorení strategickej aliancie, ktorá by im mala pomôcť znížiť náklady na vývoj a logistiku.
Peugeot, ktorý je najväčším výrobcom áut vo Francúzsku a druhou najväčšou automobilkou v Európe, zaznamenal za tri mesiace do konca marca pokles tržieb o 7,3 % na 14,3 miliardy eur z 15,4 miliardy eur v 1. kvartáli minulého roka. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, odhadovali, že sa znížia ešte výraznejšie, a to na 13,9 miliardy eur.
Počet predaných áut z produkcie PSA Peugeot Citroën v sledovanom období klesol medziročne o 15 % na 691.500 vozidiel.
Francúzska automobilka znova upozornila, že za celý rok očakáva zníženie odbytu v Európe o 5 % a na domácom trhu o 10 %.
PSA Peugeot Citroën patrí spolu s Fiatom medzi najväčšie obete krízy takzvaných okrajových štátov eurozóny, pretože práve krajiny južnej Európy patria medzi ich kľúčové trhy.
Peugeot sa vo februári dohodol s americkým koncernom General Motors na vytvorení strategickej aliancie, ktorá by im mala pomôcť znížiť náklady na vývoj a logistiku.