Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën oznámila za rok 2014 rast predaja o vyše 4 %, keď ho potiahol záujem na čínskom trhu, ako aj zotavenie dopytu v Európe.
Autor TASR
Paríž 14. januára (TASR) - Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën oznámila za rok 2014 rast predaja o vyše 4 %, keď ho potiahol záujem na čínskom trhu, ako aj zotavenie dopytu v Európe. Informovali o tom agentúra Reuters a portál RTTNews.
Spoločnosť informovala, že vlani predala vo svete 2,939 milióna áut, pričom predaj vozidiel značky Peugeot vzrástol o 6,2 % a značky Citroën o 7,2 %. V porovnaní s rokom 2013 to znamená zvýšenie o 4,3 %.
Výraznou mierou sa pod rast podpísala Čína, kde automobilka zvýšila dodávky zákazníkom až o 32 %. Celkovo na tomto trhu predala 734.000 áut oproti 557.000 v roku 2013. To jej umožnilo zvýšiť svoj podiel na čínskom trhu z 3,6 % v roku 2013 na 4,4 %. V Európe predaj francúzskej automobilky vzrástol o 8,1 % na 1,76 milióna.
Spoločnosť informovala, že vlani predala vo svete 2,939 milióna áut, pričom predaj vozidiel značky Peugeot vzrástol o 6,2 % a značky Citroën o 7,2 %. V porovnaní s rokom 2013 to znamená zvýšenie o 4,3 %.
Výraznou mierou sa pod rast podpísala Čína, kde automobilka zvýšila dodávky zákazníkom až o 32 %. Celkovo na tomto trhu predala 734.000 áut oproti 557.000 v roku 2013. To jej umožnilo zvýšiť svoj podiel na čínskom trhu z 3,6 % v roku 2013 na 4,4 %. V Európe predaj francúzskej automobilky vzrástol o 8,1 % na 1,76 milióna.