Prevádzkový zisk pred úrokmi a zdanením však oproti minulému roku vzrástol o 1,6 % na 117,2 milióna eur a marža EBIT sa zlepšila o 10 bázických bodov na 5,5 %.
Autor TASR
Herzogenaurach 7. augusta (TASR) - Nemecký výrobca športovej obuvi a oblečenia Puma oznámil pokles zisku za 2. štvrťrok 2024. Spoločnosť zároveň znížila prognózu základného zisku za celý rok. Odôvodnila to nepriaznivými menovými vplyvmi, vyššími nákladmi na prepravu a utlmeným sentimentom spotrebiteľov. TASR o tom informuje na základe správ Reuters a RTTNews.
Puma, ktorá nedávno spustila nové marketingové iniciatívy v snahe lepšie konkurovať väčším rivalom, ako sú Adidas a Nike, zápasí so slabším dopytom spotrebiteľov a nadmernými zásobami u predajcov športového oblečenia, ktorí generujú väčšinu jej predaja.
Puma v stredu oznámila, že jej čistý zisk v 2. štvrťroku 2024 klesol o 23,8 % na 41,9 milióna eur z minuloročných 55 miliónov eur. Zisk na akciu sa znížil na 28 centov z 37 centov/akcia pred rokom.
Prevádzkový zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) však oproti minulému roku vzrástol o 1,6 % na 117,2 milióna eur a marža EBIT sa zlepšila o 10 bázických bodov na 5,5 %.
Tržby za 2. štvrťrok mierne klesli o 0,2 % na 2,12 miliardy eur, ale pri konštantných výmenných kurzoch vzrástli o 2,1 %. Analytici predpovedali Pume tržby 2,15 miliardy eur.
V regióne Európa, Blízky východ a Afrika klesli tržby očistené o menové vplyvy o 4,3 % na 817,9 milióna eur. Ázijsko-pacifický región zaznamenal rast predaja o 1,9 %, podporený rastom v Číne.
Spoločnosť revidovala odhad EBIT za celý rok na 620 až 670 miliónov eur z predchádzajúcich 620 až 700 miliónov eur. Vlani mala EBIT 621,6 milióna eur.
A očakáva tiež zmenu čistého zisku v roku 2024 v súlade s prevádzkovým výsledkom. V roku 2023 vykázala čistý zisk 304,9 milióna eur.
Puma, ktorá nedávno spustila nové marketingové iniciatívy v snahe lepšie konkurovať väčším rivalom, ako sú Adidas a Nike, zápasí so slabším dopytom spotrebiteľov a nadmernými zásobami u predajcov športového oblečenia, ktorí generujú väčšinu jej predaja.
Puma v stredu oznámila, že jej čistý zisk v 2. štvrťroku 2024 klesol o 23,8 % na 41,9 milióna eur z minuloročných 55 miliónov eur. Zisk na akciu sa znížil na 28 centov z 37 centov/akcia pred rokom.
Prevádzkový zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) však oproti minulému roku vzrástol o 1,6 % na 117,2 milióna eur a marža EBIT sa zlepšila o 10 bázických bodov na 5,5 %.
Tržby za 2. štvrťrok mierne klesli o 0,2 % na 2,12 miliardy eur, ale pri konštantných výmenných kurzoch vzrástli o 2,1 %. Analytici predpovedali Pume tržby 2,15 miliardy eur.
V regióne Európa, Blízky východ a Afrika klesli tržby očistené o menové vplyvy o 4,3 % na 817,9 milióna eur. Ázijsko-pacifický región zaznamenal rast predaja o 1,9 %, podporený rastom v Číne.
Spoločnosť revidovala odhad EBIT za celý rok na 620 až 670 miliónov eur z predchádzajúcich 620 až 700 miliónov eur. Vlani mala EBIT 621,6 milióna eur.
A očakáva tiež zmenu čistého zisku v roku 2024 v súlade s prevádzkovým výsledkom. V roku 2023 vykázala čistý zisk 304,9 milióna eur.