Obe spoločnosti vedú už celé mesiace spory pre chyby na povrchu lietadiel vrátane pľuzgierov vo farbe, prasklín spôsobených nitmi a korózie na vrstve ochrany pred bleskom.
Autor TASR
Paríž/Londýn 6. januára (TASR) - Letecká spoločnosť Qatar Airways požaduje od európskeho výrobcu lietadiel Airbus kompenzáciu vo výške 618 miliónov USD (546,18 milióna eur) v rámci sporu týkajúceho sa erózie povrchu lietadiel A350. Ukázal to vo štvrtok súdny dokument.
Letecká spoločnosť z Perzského zálivu žiada tiež extra kompenzáciu vo výške 4 milióny USD za každý deň uzemnenia jej 21 lietadiel A350 na základe rozhodnutia katarského regulačného úradu pre poškodenie ich povrchu, ktoré zahŕňa eróziu a trhliny v ochrannej vrstve pred bleskami.
Najväčší zákazník európskeho koncernu predložil túto požiadavku vlani v decembri, pričom uviedol, že Airbus mu neposkytol úplnú analýzu príčin potrebnú na uspokojenie jeho otázok o letovej spôsobilosti približne 40 % jeho flotily A350.
Airbus na súde v Londýne uviedol, že rozumie príčinám, ale "úplne odmieta" požiadavky leteckej spoločnosti. Podľa hovorcu koncernu neexistuje žiadny problém s letovou spôsobilosťou týchto strojov a dodal, že to potvrdili aj európske regulačné úrady.
Qatar Airways sa k tomu zatiaľ nevyjadrili.
Obe spoločnosti vedú už celé mesiace spory pre chyby na povrchu lietadiel vrátane pľuzgierov vo farbe, prasklín spôsobených nitmi a korózie na vrstve ochrany pred bleskom.
Spor eskaloval v novembri, keď najmenej päť ďalších leteckých spoločností objavilo povrchové chyby, čo prinútilo Airbus zriadiť internú pracovnú skupinu.
(1 EUR = 1,1315 USD)
Letecká spoločnosť z Perzského zálivu žiada tiež extra kompenzáciu vo výške 4 milióny USD za každý deň uzemnenia jej 21 lietadiel A350 na základe rozhodnutia katarského regulačného úradu pre poškodenie ich povrchu, ktoré zahŕňa eróziu a trhliny v ochrannej vrstve pred bleskami.
Najväčší zákazník európskeho koncernu predložil túto požiadavku vlani v decembri, pričom uviedol, že Airbus mu neposkytol úplnú analýzu príčin potrebnú na uspokojenie jeho otázok o letovej spôsobilosti približne 40 % jeho flotily A350.
Airbus na súde v Londýne uviedol, že rozumie príčinám, ale "úplne odmieta" požiadavky leteckej spoločnosti. Podľa hovorcu koncernu neexistuje žiadny problém s letovou spôsobilosťou týchto strojov a dodal, že to potvrdili aj európske regulačné úrady.
Qatar Airways sa k tomu zatiaľ nevyjadrili.
Obe spoločnosti vedú už celé mesiace spory pre chyby na povrchu lietadiel vrátane pľuzgierov vo farbe, prasklín spôsobených nitmi a korózie na vrstve ochrany pred bleskom.
Spor eskaloval v novembri, keď najmenej päť ďalších leteckých spoločností objavilo povrchové chyby, čo prinútilo Airbus zriadiť internú pracovnú skupinu.
(1 EUR = 1,1315 USD)