Pod ministerstvo financií spadá aj Útvar hodnoty za peniaze, ktorého nedávne predbežné hodnotenie výstavby R2 vyvolalo medializovaný spor s ministerstvom dopravy.
Autor TASR
Bratislava 4. augusta (TASR) - Úlohou analytikov je pripravovať analýzy a odporúčania pre vládu, aby sa mohla čo najlepšie rozhodnúť, nie prijímať rozhodnutia. Vo svojom aktuálnom vyjadrení k výstavbe rýchlostnej cesty R2 to konštatuje Ministerstvo financií (MF) SR.
"Rozumieme, že prioritou je čo najskôr postaviť rýchlostnú cestu R2. My budeme naďalej hľadať spôsoby, ako ju postaviť čo najlacnejšie a plniť si tak naše úlohy z programového vyhlásenia vlády, vrátane hodnoty za peniaze," avizuje rezort vo vyjadrení na svojom facebooku.
Pod ministerstvo financií spadá aj Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP), ktorého nedávne predbežné hodnotenie výstavby R2 vyvolalo medializovaný spor s ministerstvom dopravy.
Veľký priestor vidí rezort financií najmä pri úsekoch, ktoré sú na začiatku prípravy. Pripomína, že už dnes diskusie s ministerstvom dopravy prinášajú zásadné zníženie nákladov.
"Konkrétne sa našlo (1) lacnejšie riešenie úseku Kriváň-Mýtna, dnes plánované bez estakád, (2) niektoré úseky s menšou intenzitou dopravy sa budú stavať v polovičnom profile (3) vrátane tunela pod Soroškou, ktorý sa bude stavať s tzv. jednou rúrou," vymenúva MF.
Zároveň pripomína, že pri hodnotení zohľadňuje všetky náklady investície aj jej budúce prínosy. "Ich súčasťou pri cestách je plynulosť a bezpečnosť dopravy. Pri prínosoch vychádzame zo súčasného aj budúceho počtu áut na cestách. Ten zohľadňuje rozvoj regiónu, teda aj zvýšenie zamestnanosti, ktoré postavená cesta prinesie," dodáva rezort financií v stanovisku.
Výstavba rýchlostnej cesty R2 smerom od Zvolena na Košice bola aj jednou z tém štvrtkového (3.8.) rokovania koaličnej rady. Lídri vládnych strán Smer-SD, SNS a Most-Híd sa na nej zhodli, že jej výstavba bude pokračovať tak, ako je to naplánované v programovom vyhlásení vlády.
ÚHP nedávno vo svojom predbežnom stanovisku označil pokračovanie budovania rýchlostnej cesty R2 smerom na Košice v plnom profile za nerentabilné. Odporúčal napríklad možnosť rekonštrukcie a rozšírenia súčasnej cesty I. triedy s tým, že na finálnom návrhu v súvislosti s touto cestou sa stále pracuje a hľadá sa riešenie, ktoré môže byť postavené skôr a lacnejšie ako pôvodný návrh rýchlostnej cesty v plnom profile.
"Rozumieme, že prioritou je čo najskôr postaviť rýchlostnú cestu R2. My budeme naďalej hľadať spôsoby, ako ju postaviť čo najlacnejšie a plniť si tak naše úlohy z programového vyhlásenia vlády, vrátane hodnoty za peniaze," avizuje rezort vo vyjadrení na svojom facebooku.
Pod ministerstvo financií spadá aj Útvar hodnoty za peniaze (ÚHP), ktorého nedávne predbežné hodnotenie výstavby R2 vyvolalo medializovaný spor s ministerstvom dopravy.
Veľký priestor vidí rezort financií najmä pri úsekoch, ktoré sú na začiatku prípravy. Pripomína, že už dnes diskusie s ministerstvom dopravy prinášajú zásadné zníženie nákladov.
"Konkrétne sa našlo (1) lacnejšie riešenie úseku Kriváň-Mýtna, dnes plánované bez estakád, (2) niektoré úseky s menšou intenzitou dopravy sa budú stavať v polovičnom profile (3) vrátane tunela pod Soroškou, ktorý sa bude stavať s tzv. jednou rúrou," vymenúva MF.
Zároveň pripomína, že pri hodnotení zohľadňuje všetky náklady investície aj jej budúce prínosy. "Ich súčasťou pri cestách je plynulosť a bezpečnosť dopravy. Pri prínosoch vychádzame zo súčasného aj budúceho počtu áut na cestách. Ten zohľadňuje rozvoj regiónu, teda aj zvýšenie zamestnanosti, ktoré postavená cesta prinesie," dodáva rezort financií v stanovisku.
Výstavba rýchlostnej cesty R2 smerom od Zvolena na Košice bola aj jednou z tém štvrtkového (3.8.) rokovania koaličnej rady. Lídri vládnych strán Smer-SD, SNS a Most-Híd sa na nej zhodli, že jej výstavba bude pokračovať tak, ako je to naplánované v programovom vyhlásení vlády.
ÚHP nedávno vo svojom predbežnom stanovisku označil pokračovanie budovania rýchlostnej cesty R2 smerom na Košice v plnom profile za nerentabilné. Odporúčal napríklad možnosť rekonštrukcie a rozšírenia súčasnej cesty I. triedy s tým, že na finálnom návrhu v súvislosti s touto cestou sa stále pracuje a hľadá sa riešenie, ktoré môže byť postavené skôr a lacnejšie ako pôvodný návrh rýchlostnej cesty v plnom profile.