V rámci prešetrovania úrad požiadal Slovenskú poštu o predloženie podkladov a informácií potrebných pre ďalší postup úradu. Tie však neboli podľa PMÚ predložené v stanovenej lehote.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 5. januára (TASR) - Slovenská pošta musí za nepredloženie požadovaných podkladov a informácií v určenej lehote a predloženie nepravdivých informácií zaplatiť pokutu 330.867 eur. Pokutu v druhostupňovom konaní potvrdila Rada Protimonopolného úradu (PMÚ) SR, informoval v stredu úrad. Správne konanie spustil PMÚ v máji 2020.
"Rada úradu potvrdila vecnú správnosť zistení prvostupňového orgánu úradu, ako aj právne posúdenie skutkového stavu a výšku uloženej pokuty. Rozhodnutie rady úradu nadobudlo právoplatnosť dňa 22. decembra 2021," uviedol PMÚ.
Protimonopolný úrad prešetroval výrobu a doručovania hromadne podávaných listových zásielok a reklamných adresovaných zásielok na území SR. V rámci tohto prešetrovania úrad požiadal Slovenskú poštu o predloženie podkladov a informácií potrebných pre ďalší postup úradu. Tie však neboli podľa PMÚ predložené v stanovenej lehote. Pošta ich úradu poskytla až po opakovaných urgenciách. V časti predkladaných podkladov a informácií úrad identifikoval, že došlo k predloženiu nepravdivých informácií a podkladov.
I keď je rozhodnutie PMÚ právoplatné, Slovenská pošta s ním nesúhlasí a je presvedčená, že poskytla úradu informácie, ktoré požadoval. Vedúca odboru komunikácie a marketingu Jana Lukáčová však pripustila, že v niekoľkých prípadoch z mnohých desiatok požiadaviek počas niekoľkých rokov prešetrovania mohlo dôjsť k nepochopeniu žiadostí a požiadaviek, ktoré PMÚ pošte adresoval.
S tvrdením, že poskytla PMÚ nepravdivé informácie, však Slovenská pošta nesúhlasí, považuje takéto vyjadrenie za mimoriadne škodlivé a naštrbujúce dôveru širokej verejnosti a dôrazne sa voči nemu ohradzuje.
"Slovenská pošta sa v súčasnosti aj z tohto pohľadu uvedeným rozhodnutím detailne zaoberá a veľmi vážne zvažuje domáhať sa jeho preskúmania súdom. Slovenská pošta, a. s., však i naďalej intenzívne komunikuje s PMÚ pri prešetrovaní uvedeného prípadu," dodala Lukáčová.
"Rada úradu potvrdila vecnú správnosť zistení prvostupňového orgánu úradu, ako aj právne posúdenie skutkového stavu a výšku uloženej pokuty. Rozhodnutie rady úradu nadobudlo právoplatnosť dňa 22. decembra 2021," uviedol PMÚ.
Protimonopolný úrad prešetroval výrobu a doručovania hromadne podávaných listových zásielok a reklamných adresovaných zásielok na území SR. V rámci tohto prešetrovania úrad požiadal Slovenskú poštu o predloženie podkladov a informácií potrebných pre ďalší postup úradu. Tie však neboli podľa PMÚ predložené v stanovenej lehote. Pošta ich úradu poskytla až po opakovaných urgenciách. V časti predkladaných podkladov a informácií úrad identifikoval, že došlo k predloženiu nepravdivých informácií a podkladov.
I keď je rozhodnutie PMÚ právoplatné, Slovenská pošta s ním nesúhlasí a je presvedčená, že poskytla úradu informácie, ktoré požadoval. Vedúca odboru komunikácie a marketingu Jana Lukáčová však pripustila, že v niekoľkých prípadoch z mnohých desiatok požiadaviek počas niekoľkých rokov prešetrovania mohlo dôjsť k nepochopeniu žiadostí a požiadaviek, ktoré PMÚ pošte adresoval.
S tvrdením, že poskytla PMÚ nepravdivé informácie, však Slovenská pošta nesúhlasí, považuje takéto vyjadrenie za mimoriadne škodlivé a naštrbujúce dôveru širokej verejnosti a dôrazne sa voči nemu ohradzuje.
"Slovenská pošta sa v súčasnosti aj z tohto pohľadu uvedeným rozhodnutím detailne zaoberá a veľmi vážne zvažuje domáhať sa jeho preskúmania súdom. Slovenská pošta, a. s., však i naďalej intenzívne komunikuje s PMÚ pri prešetrovaní uvedeného prípadu," dodala Lukáčová.