December je pre obchodníkov najsilnejším mesiacom v roku. Každoročne pritom rastie podiel darčekov nakúpených online.
Autor TASR
Bratislava 4. decembra (TASR) - Podľa prieskumu Peldon rose až 54 % zamestnancov cíti v práci silný predvianočný stres. A to nielen z množstva povinností, ale tiež z nakupovania a doručenia darčekov – súkromných i firemných. Napriek tomu si to ľudia často nechávajú až na poslednú chvíľu a tŕpnu, či vianočné prekvapenie stihne kuriér doručiť.
December je pre obchodníkov najsilnejším mesiacom v roku. Každoročne pritom rastie podiel darčekov nakúpených online. Podľa Michala Krála, CEO cenového porovnávača Pricemania.sk, rastie návštevnosť v predvianočnom období v porovnaní s letom až dvojnásobne.
"Najmä pri menších internetových obchodoch je časová rezerva na doručenie nevyhnutná. Ich prevádzkovatelia nedržia skladové zásoby, baleniu a odosielaniu tovaru sa často venujú popri hlavnom zamestnaní," upozorňuje výkonný riaditeľ Asociácie eshopov Peter Papan.
Veľkému tlaku zákazníkov čelia v predvianočnom období kuriérske služby. Aby zvládli nápor a doručili zásielky načas, kuriérske spoločnosti, posilňujú svoje tímy kuriérov na toto obdobie.
"Vzhľadom na pondelkový termín Štedrého dňa odporúčam, aby sa zákazníci, ktorí plánujú vianočné darčeky nakúpiť cez internet, venovali tento rok vianočným nákupom trochu skôr. Slováci by mali posledné darčeky cez internetové obchody objednávať najneskôr v utorok 18. decembra. Odporúčam ale overiť si, či má e-shop daný tovar na sklade a bude ho vedieť obratom odoslať," radí generálny riaditeľ DPD SK Peter Pavuk.
Podľa neho každý dobrý e-shop uvádza pri objednávke aj termín doručenia. Obchodník k nim môže pripočítať aj počet dní, ktoré potrebuje na spracovanie objednávky.
"Ak posielate darček rodine či známym, myslite na balenie darčeka. Balík je potrebné pripraviť na cestu tak, aby sa nepoškodil. Či už pri pohybe na valčekových dráhach v skladoch, v automatických triediacich linkách alebo v kuriérskom aute. Ak zásielka vyžaduje špeciálnu manipuláciu, označte ju doplnkovými štítkami 'Krehké' a 'Neklopiť'," zdôrazňuje Pavuk.
Kuriérske spoločnosti fungujú, rovnako ako väčšina spoločností na Slovensku, v štandardných pracovných hodinách. V predvianočnom období sa síce doručovacie hodiny predlžujú, ale aj tak kuriéri doručia drvivú väčšinu zásielok počas pracovného času, preto ak zákazník trávi tento čas v práci, je dobré nechať si zásielky doručiť na firemnú adresu.
"Preprava zásielok zo zahraničia trvá dlhšie, z krajín mimo EÚ to môže byť 4 až 11 dní. Ak objednávate napríklad z USA, alebo Číny, musíte počítať tiež so zdržaním spôsobeným colným konaním," pripomína Pavuk.
December je pre obchodníkov najsilnejším mesiacom v roku. Každoročne pritom rastie podiel darčekov nakúpených online. Podľa Michala Krála, CEO cenového porovnávača Pricemania.sk, rastie návštevnosť v predvianočnom období v porovnaní s letom až dvojnásobne.
"Najmä pri menších internetových obchodoch je časová rezerva na doručenie nevyhnutná. Ich prevádzkovatelia nedržia skladové zásoby, baleniu a odosielaniu tovaru sa často venujú popri hlavnom zamestnaní," upozorňuje výkonný riaditeľ Asociácie eshopov Peter Papan.
Veľkému tlaku zákazníkov čelia v predvianočnom období kuriérske služby. Aby zvládli nápor a doručili zásielky načas, kuriérske spoločnosti, posilňujú svoje tímy kuriérov na toto obdobie.
"Vzhľadom na pondelkový termín Štedrého dňa odporúčam, aby sa zákazníci, ktorí plánujú vianočné darčeky nakúpiť cez internet, venovali tento rok vianočným nákupom trochu skôr. Slováci by mali posledné darčeky cez internetové obchody objednávať najneskôr v utorok 18. decembra. Odporúčam ale overiť si, či má e-shop daný tovar na sklade a bude ho vedieť obratom odoslať," radí generálny riaditeľ DPD SK Peter Pavuk.
Podľa neho každý dobrý e-shop uvádza pri objednávke aj termín doručenia. Obchodník k nim môže pripočítať aj počet dní, ktoré potrebuje na spracovanie objednávky.
"Ak posielate darček rodine či známym, myslite na balenie darčeka. Balík je potrebné pripraviť na cestu tak, aby sa nepoškodil. Či už pri pohybe na valčekových dráhach v skladoch, v automatických triediacich linkách alebo v kuriérskom aute. Ak zásielka vyžaduje špeciálnu manipuláciu, označte ju doplnkovými štítkami 'Krehké' a 'Neklopiť'," zdôrazňuje Pavuk.
Kuriérske spoločnosti fungujú, rovnako ako väčšina spoločností na Slovensku, v štandardných pracovných hodinách. V predvianočnom období sa síce doručovacie hodiny predlžujú, ale aj tak kuriéri doručia drvivú väčšinu zásielok počas pracovného času, preto ak zákazník trávi tento čas v práci, je dobré nechať si zásielky doručiť na firemnú adresu.
"Preprava zásielok zo zahraničia trvá dlhšie, z krajín mimo EÚ to môže byť 4 až 11 dní. Ak objednávate napríklad z USA, alebo Číny, musíte počítať tiež so zdržaním spôsobeným colným konaním," pripomína Pavuk.