Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 1. november 2024Meniny má Denisa a Denis
< sekcia Ekonomika

RADÍME: Presný rozpočet a nákupný zoznam dokážu ľuďom ušetriť peniaze

Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP

Ľudia by pri nákupoch mali prihliadať aj na započítanie dodatočných nákladov. Kto potrebuje ušetriť, mal by sa na nákup dôkladne pripraviť.

Bratislava 3. augusta (TASR) - Viac než tretina Slovákov nakupuje vo výpredajoch, aby ušetrila. Ukázal to najnovší prieskum spoločnosti Kruk zameraný na hospodárenie s rodinnými financiami. Nie každá zľava sa však zákazníkom vyplatí. Ľudia by pri nákupoch mali prihliadať aj na započítanie dodatočných nákladov. Kto potrebuje ušetriť, mal by sa na nákup dôkladne pripraviť.

Červené ceduľky v obchodoch lákajú ľudí nakupovať, keďže tovar môžu získať aj o polovicu lacnejšie, ako bola pôvodná cena. Nie každý nákup je však výhodný. "Pri plánovaní nákupov v zľavách či výpredajoch by mali ľudia počítať i s nákladmi na cestu, ale aj potrebným časom, ktorý by mohli venovať nejakej zárobkovej činnosti," odporúča spoločnosť Kruk, ktorá sa zameriava na správu pohľadávok.

Taktiež je dôležité pripraviť si vždy vopred zoznam a rozpočet na konkrétny nákup. "Nenechajte sa zlákať zľavou na tovar, ktorý nepotrebujete," radí spotrebiteľom spoločnosť.

Ďalším spôsobom, ako ušetriť peniaze za potraviny a ostatný nutný tovar, sú podľa firmy nákupy v hypermarketoch a na trhu. "Ovocie a zeleninu sa vyplatí nakupovať v tržniciach neskoro popoludní a večer. Farmári a obchodníci vypredávajú zvyšný tovar so zľavou, aby ho nemuseli voziť späť," dáva tip spoločnosť.

Čerstvé potraviny sa tiež oplatí nakupovať v menších množstvách. Dá sa tak vyhnúť zbytočnému vyhadzovaniu skazeného jedla.

Obyvatelia väčších miest, v ktorých fungujú služby rozvozu nákupov do domu, by tiež mali zvážiť, či je cena za dovoz vyššia než ich náklady na cestu do hypermarketu. "Nákupy na objednávku majú ďalšiu výhodu. Nehrozí, že spotrebiteľ nakúpi veľa ďalších vecí mimo nákupného zoznamu," dodala spoločnosť.