Na prvom mieste je v hrubých tržbách reklama v tlači s medziročným zvýšením o 5,5 %, v porovnaní s rokom 2019 sú však tržby o viac než 10 % nižšie.
Autor TASR
Viedeň 27. júla (TASR) - Tržby rakúskej reklamnej branže sa po slabom začiatku roka vďaka majstrovstvám Európy vo futbale zotavili a v 1. polroku sa priblížili k úrovni z prvej polovice roka 2019. Vo futbalovom mesiaci júni sa podľa agentúry Focus tržby medziročne zvýšili o 26 % a v porovnaní s júnom 2019 o 13 %. Odborníci predpovedajú ďalšie zotavenie aj na jeseň.
Na prvom mieste je v hrubých tržbách reklama v tlači s medziročným zvýšením o 5,5 %, v porovnaní s rokom 2019 sú však tržby o viac než 10 % nižšie. Vonkajšia reklama, napríklad na bilboardoch, v dôsledku lockdownov výrazne zaostáva.
Naproti tomu sa veľmi dynamicky vyvíja reklama v televízii, rozhlase a na internete. Výdavky na televízne reklamy prekonali rok 2019 až o 40 %, priaznivý vývoj nastal aj v rozhlasových reklamách a výrazne dobré výsledky zaznamenala online reklama. Najväčšie straty zaznamenali reklamy v kinách. Agentúra APA neposkytla zo správy Focusu žiadne konkrétne údaje.
Podľa branží vedie predaj nábytku a bytového zariadenia, kde sa výdavky na reklamu zvýšili takmer o 45 miliónov eur. Výrazným prínosom bola rozsiahla kampaň spoločnosti XXXLutz. Stávky, osobné vozidlá a značkové produkty sa dostali na podobnú úroveň ako v roku 2019. Naproti tomu výrazne klesli výdavky na informačné kampane súvisiace s koronavírusom, zníženie nastalo aj v reklamách na cestovanie, veľtrhy, informačné technológie a leteckú dopravu.
Podľa hrubej sumy výdavkov na reklamu vedú koncerny Lutz, Rewe a Spar, s veľkým odstupom nasledujú Kika/Leiner, Hofer a Procter&Gamble.
Spoločnosti a reklamné agentúry počítajú v 2. polovici tohto roka s medziročným zvýšením tržieb o 7 %, pričom najväčší nárast sa očakáva v sektoroch, ktoré boli pandémiou najviac dotknuté: kiná, veľtrhy a výstavy a kultúrne podujatia.
Na prvom mieste je v hrubých tržbách reklama v tlači s medziročným zvýšením o 5,5 %, v porovnaní s rokom 2019 sú však tržby o viac než 10 % nižšie. Vonkajšia reklama, napríklad na bilboardoch, v dôsledku lockdownov výrazne zaostáva.
Naproti tomu sa veľmi dynamicky vyvíja reklama v televízii, rozhlase a na internete. Výdavky na televízne reklamy prekonali rok 2019 až o 40 %, priaznivý vývoj nastal aj v rozhlasových reklamách a výrazne dobré výsledky zaznamenala online reklama. Najväčšie straty zaznamenali reklamy v kinách. Agentúra APA neposkytla zo správy Focusu žiadne konkrétne údaje.
Podľa branží vedie predaj nábytku a bytového zariadenia, kde sa výdavky na reklamu zvýšili takmer o 45 miliónov eur. Výrazným prínosom bola rozsiahla kampaň spoločnosti XXXLutz. Stávky, osobné vozidlá a značkové produkty sa dostali na podobnú úroveň ako v roku 2019. Naproti tomu výrazne klesli výdavky na informačné kampane súvisiace s koronavírusom, zníženie nastalo aj v reklamách na cestovanie, veľtrhy, informačné technológie a leteckú dopravu.
Podľa hrubej sumy výdavkov na reklamu vedú koncerny Lutz, Rewe a Spar, s veľkým odstupom nasledujú Kika/Leiner, Hofer a Procter&Gamble.
Spoločnosti a reklamné agentúry počítajú v 2. polovici tohto roka s medziročným zvýšením tržieb o 7 %, pričom najväčší nárast sa očakáva v sektoroch, ktoré boli pandémiou najviac dotknuté: kiná, veľtrhy a výstavy a kultúrne podujatia.