Viceprezidentka Hospodárskej komory Tirolsko Barbara Thalerová poukazuje na strach aj predsudky podnikateľov voči digitalizácii.
Autor TASR
Viedeň 31. marca (TASR) - Rakúsky maloobchod dosahuje ročné tržby minimálne 3,4 miliardy eur, no 20 až 30 % z celkového počtu 39.000 maloobchodov nemajú žiadny e-shop a niektorí dokonca ani vlastnú internetovú stránku.
Viceprezidentka Hospodárskej komory Tirolsko Barbara Thalerová poukazuje na strach aj predsudky podnikateľov voči digitalizácii. Od presunu podnikania na internet odrádza aj nedostatok znalostí a skúseností a slabšia cenová transparentnosť online obchodovania. Kvalitná stránka a e-shop sú pritom pre obchodníkov čoraz dôležitejšie, keďže správanie zákazníkov sa výrazne zmenilo.
Rakúska Hospodárska komora preto opäť spúšťa celonárodnú kampaň na podporu internetového obchodovania, ktorá sa zameria na desať hlavných tém. Okrem iného pôjde o daňovú legislatívu, zákony týkajúce sa online obchodovania, internetový predaj, tvorbu obsahu a spôsob fungovania vyhľadávačov. Napríklad, 40 % dopytov má lokálny kontext, čo znamená, že ľudia hľadajú kamenné obchody. Mnohí zákazníci čoraz častejšie vyhľadávajú prostredníctvom obrázkov a fotografií.
Viceprezidentka Hospodárskej komory Tirolsko Barbara Thalerová poukazuje na strach aj predsudky podnikateľov voči digitalizácii. Od presunu podnikania na internet odrádza aj nedostatok znalostí a skúseností a slabšia cenová transparentnosť online obchodovania. Kvalitná stránka a e-shop sú pritom pre obchodníkov čoraz dôležitejšie, keďže správanie zákazníkov sa výrazne zmenilo.
Rakúska Hospodárska komora preto opäť spúšťa celonárodnú kampaň na podporu internetového obchodovania, ktorá sa zameria na desať hlavných tém. Okrem iného pôjde o daňovú legislatívu, zákony týkajúce sa online obchodovania, internetový predaj, tvorbu obsahu a spôsob fungovania vyhľadávačov. Napríklad, 40 % dopytov má lokálny kontext, čo znamená, že ľudia hľadajú kamenné obchody. Mnohí zákazníci čoraz častejšie vyhľadávajú prostredníctvom obrázkov a fotografií.