Obaly so 49-percentným podielom tvoria najväčšiu časť celkovej hodnoty produkcie.
Autor TASR
Viedeň 15. júna (TASR) - Rakúske združenie papierenského priemyslu Propak vlani zvýšilo produkciu, pričom vývoz zostáva hlavným pilierom tohto odvetvia. Zvýšil sa aj počet zamestnancov.
V Rakúsku bolo vlani spracovaných 1,2 milióna ton papiera na rôzne produkty, najmä však na obaly. To zodpovedá medziročnému zvýšeniu o 3,3 %. Tržby vzrástli o 3,6 % na 2,4 miliardy eur a zhruba tri štvrtiny produkcie (74 %) išlo na export, ktorý sa tak stal dôležitou oporou celého sektora. Počet pracovných miest sa zvýšil zhruba o jedno percento na 9185.
Obaly so 49-percentným podielom tvoria najväčšiu časť celkovej hodnoty produkcie. Ďalšie produktové skupiny zahŕňajú napríklad papierový tovar pre hygienu a domácnosť, kancelárske potreby a ostatné produkty, ako etikety, knihy alebo hracie karty.
Propak zdôrazňuje, že pri produkcii sa používajú obnoviteľné, biologicky odbúrateľné a recyklovateľné materiály, pričom trvanlivosť obalu je pri kúpe ľubovoľného produktu pre mnohých klientov smerodajná. K najväčším výzvam pre tento rok patrí očakávané oslabenie konjunktúry, ktorú priamo pocítia práve výrobcovia obalových materiálov.
V Rakúsku bolo vlani spracovaných 1,2 milióna ton papiera na rôzne produkty, najmä však na obaly. To zodpovedá medziročnému zvýšeniu o 3,3 %. Tržby vzrástli o 3,6 % na 2,4 miliardy eur a zhruba tri štvrtiny produkcie (74 %) išlo na export, ktorý sa tak stal dôležitou oporou celého sektora. Počet pracovných miest sa zvýšil zhruba o jedno percento na 9185.
Obaly so 49-percentným podielom tvoria najväčšiu časť celkovej hodnoty produkcie. Ďalšie produktové skupiny zahŕňajú napríklad papierový tovar pre hygienu a domácnosť, kancelárske potreby a ostatné produkty, ako etikety, knihy alebo hracie karty.
Propak zdôrazňuje, že pri produkcii sa používajú obnoviteľné, biologicky odbúrateľné a recyklovateľné materiály, pričom trvanlivosť obalu je pri kúpe ľubovoľného produktu pre mnohých klientov smerodajná. K najväčším výzvam pre tento rok patrí očakávané oslabenie konjunktúry, ktorú priamo pocítia práve výrobcovia obalových materiálov.