Podľa odhadov v tomto roku počet prenocovaní čínskych hostí prvýkrát prekročí miliónovú hranicu.
Autor TASR
Viedeň 9. júla (TASR) - Počet prenocovaní v Rakúsku v prvých piatich mesiacoch tohto roka medziročne vzrástol o 5,9 % na 61,4 milióna. Tretinu tvorili Rakúšania a ďalšiu tretinu Nemci, no Rakúsko chce podporiť záujem čínskych turistov. Informovala o tom agentúra APA.
Podľa odhadov ministerstva hospodárstva a Hospodárskej komory Rakúska v tomto roku počet prenocovaní čínskych hostí prvýkrát prekročí miliónovú hranicu, čo predstavuje zhruba 1,5 % celkového počtu prenocovaní. Reklamná spoločnosť Österreich Werbung plánuje k ročnému rozpočtu 50 miliónov eur pridať mimoriadnych 4,6 milióna eur od ministerstva a komory. "Čína a Južná Kórea sú rastúce turistické trhy," povedala šéfka spoločnosti Petra Stolba.
Rozpočet využijú aj na podporu internetovej reklamy, keďže Číňania až 83 % rezervácií vykonávajú online. Nových hostí by mohlo prilákať aj priame letecké spojenie medzi Viedňou a Šanghajom, ktoré je v prevádzke od apríla tohto roka.
V centre pozornosti sa ocitá aj stredná a východná Európa, predovšetkým Poľsko a Česko. "V zimnom období je Rakúsko trhovou jednotkou, v lete ešte máme čo dobiehať," tvrdí Stolba. Hoci kontroly na východnej rakúskej hranici nepovažuje z hľadiska turistiky za pozitívne, v krátkodobom horizonte Stolba neočakáva žiadne negatívne dopady na trh.
V súvislosti s odchodom Británie z EÚ si Stolba zatiaľ netrúfa odhadnúť možné dôsledky na turistický ruch v Rakúsku, hoci nateraz neočakáva výraznejšie zmeny. Navyše politické napätie v mnohých tradičných dovolenkových destináciách znamená pre Rakúsko určitú výhodu: "Rakúsko má ako bezpečná krajina v rukách dobré karty," hovorí šéfka Österreich Werbung.
Podľa odhadov ministerstva hospodárstva a Hospodárskej komory Rakúska v tomto roku počet prenocovaní čínskych hostí prvýkrát prekročí miliónovú hranicu, čo predstavuje zhruba 1,5 % celkového počtu prenocovaní. Reklamná spoločnosť Österreich Werbung plánuje k ročnému rozpočtu 50 miliónov eur pridať mimoriadnych 4,6 milióna eur od ministerstva a komory. "Čína a Južná Kórea sú rastúce turistické trhy," povedala šéfka spoločnosti Petra Stolba.
Rozpočet využijú aj na podporu internetovej reklamy, keďže Číňania až 83 % rezervácií vykonávajú online. Nových hostí by mohlo prilákať aj priame letecké spojenie medzi Viedňou a Šanghajom, ktoré je v prevádzke od apríla tohto roka.
V centre pozornosti sa ocitá aj stredná a východná Európa, predovšetkým Poľsko a Česko. "V zimnom období je Rakúsko trhovou jednotkou, v lete ešte máme čo dobiehať," tvrdí Stolba. Hoci kontroly na východnej rakúskej hranici nepovažuje z hľadiska turistiky za pozitívne, v krátkodobom horizonte Stolba neočakáva žiadne negatívne dopady na trh.
V súvislosti s odchodom Británie z EÚ si Stolba zatiaľ netrúfa odhadnúť možné dôsledky na turistický ruch v Rakúsku, hoci nateraz neočakáva výraznejšie zmeny. Navyše politické napätie v mnohých tradičných dovolenkových destináciách znamená pre Rakúsko určitú výhodu: "Rakúsko má ako bezpečná krajina v rukách dobré karty," hovorí šéfka Österreich Werbung.