Spoplatnenie jázd vozidiel dopravcov po krajinských a obecných cestách by ich stálo 1,3 miliardy eur.
Autor TASR
Viedeň 24. augusta (TASR) - Rakúski dopravcovia sú proti zavedeniu celoplošného cestného mýta. Okrem iného argumentujú tým, že štát už teraz inkasuje od nich za každý kilometer krajinských a obecných ciest takmer 92.000 eur ročne. Peniaze však končia v krajinských rozpočtoch namiesto toho, aby sa použili na cesty. Situáciu kritizoval v rozhovore pre APA vedúci oddelenia dopravy Hospodárskej komory Rakúska (WKÖ) Alexander Klacska.
Údaje rakúskeho kontrolného úradu jeho slová potvrdzujú. Podľa jeho správy z roku 2011 bol viac ako 50 % ciest v Dolnom Rakúsku vo veľmi zlom a v zlom stave. V Štajersku ich mali takých takmer polovicu. Najlepšie cesty sa v čase kontroly nachádzali v Burgenlandsku, kde ich bolo veľmi zlých a zlých "len" 20 %.
Z rozpočtov spolkových krajín sa na cesty vyčleňujú iba 3,2 %.
Spoplatnenie jázd vozidiel dopravcov po krajinských a obecných cestách by ich stálo 1,3 miliardy eur, pričom už 1,1 miliardy eur ich stojí mýto na diaľniciach a rýchlostných cestách. Podľa Klacsku rakúski dopravcovia záťaž už neunesú. Plošné mýto by z nich navyše urobilo "dojnú daňovú kravu republiky".
Údaje rakúskeho kontrolného úradu jeho slová potvrdzujú. Podľa jeho správy z roku 2011 bol viac ako 50 % ciest v Dolnom Rakúsku vo veľmi zlom a v zlom stave. V Štajersku ich mali takých takmer polovicu. Najlepšie cesty sa v čase kontroly nachádzali v Burgenlandsku, kde ich bolo veľmi zlých a zlých "len" 20 %.
Z rozpočtov spolkových krajín sa na cesty vyčleňujú iba 3,2 %.
Spoplatnenie jázd vozidiel dopravcov po krajinských a obecných cestách by ich stálo 1,3 miliardy eur, pričom už 1,1 miliardy eur ich stojí mýto na diaľniciach a rýchlostných cestách. Podľa Klacsku rakúski dopravcovia záťaž už neunesú. Plošné mýto by z nich navyše urobilo "dojnú daňovú kravu republiky".