Najvýraznejší rast zaznamenalo Taliansko, Francúzsko, či Španielsko.
Autor TASR
,aktualizované Paríž 16. marca (TASR) - Predaj áut v Európskej únii zaznamenal minulý mesiac vyše 14-% rast, pričom vo väčšine štátov sa predaj zvýšil o dvojciferné hodnoty. S odvolaním sa na dnešné údaje Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) o tom informovali agentúra AP a portály Eubusiness a RTTNews.
Podľa ACEA sa predaj áut v EÚ zvýšil vo februári medziročne o 14,3 % na takmer 1,057 milióna. Z členských štátov klesol predaj iba v Grécku a Holandsku. V statných vzrástol, a to väčšinou o dvojciferné hodnoty. V menšom rozsahu sa predaj áut zvýšil len v Rakúsku, Británii a Slovinsku.
Najvýraznejší rast zaznamenalo Taliansko, kde predaj áut oproti rovnakému mesiacu minulého roka vzrástol o 27,3 %. Výrazný rast dosiahlo aj Francúzsko (13 %), Španielsko (12,6 %) a Nemecko, kde sa predaj áut zvýšil o 12 %.
"Vo februári tohto roka zaznamenal trh s osobnými automobilmi výrazné zrýchlenie rastu," uviedla ACEA, pričom dodala, že tento výsledok predstavuje nepretržitý rast predaja už 30. mesiac po sebe. Za prvé dva mesiace tohto roka sa predaj áut zvýšil o 10,1 % na 2,1 milióna. Prekonal tak tempo rastu za celý minulý rok, ktorý dosiahol 9,3 %.
Nie všetky automobilky ale z tohto vývoja ťažili rovnako. Nemecká spoločnosť Volkswagen, ktorá zápasí s dôsledkami emisného škandálu, zaznamenala vo februári rast predaja o 8 % a jej kľúčová značka VW len o 4,4 %. Na porovnanie, predaj áut zo strany firmy Fiat Chrysler sa zvýšil o 23 %.
Začiatok zvolávania vozidiel Volkswagenu stále v nedohľadne
Začiatok prvej veľkej vlny zvolávania vozidiel koncernu Volkswagen v súvislosti s emisným škandálom je stále v nedohľadne. Podľa hovorcu Úradu pre cestnú dopravu (KBA) sa ešte neskončili technické previerky. Informovala o tom agentúra DPA.
Hovorca KBA zároveň odmietol informácie časopisu Bild, podľa ktorých nie je isté, či motor bude po úpravách spĺňať emisnú normu Euro 5.
Hovorca VW zatiaľ nevedel uviesť termín začiatku zvolávacej akcie. Podľa pôvodných plánov sa prvá vlna mala začať koncom februára, no koncern pre jej spustenie potrebuje súhlas KBA. Aj koncern odmietol tvrdenie Bildu, že motory nebudú spĺňať emisnú normu.
Volkswagen zvoláva menšie počty áut, ako prví prišli na rad už v januári majitelia približne 8500 vozidiel VW Amarok. Ide len o zlomok celkového počtu, keďže len v Nemecku je manipulatívnym softvérom vybavených 2,5 milióna dieselových vozidiel. Vo väčšine prípadov síce postačí aktualizácia softvéru, autá s 1,6-litrovým motorom však vyžadujú aj technický zásah.
V Rakúsku sa viac predávajú jazdené autá
Rakúsky trh jazdených vozidiel zaznamenal vo februári výrazný rast. Registrácie ojazdených áut medziročne stúpli o 15,2 % a v porovnaní s januárom tohto roka o 20,6 %. Informovala o tom agentúra APA.
Podľa štatistického úradu Statistik Austria pribudlo do evidencie celkovo 76.705 jazdeniek. Z čoho 66.337 bolo osobných vozidiel, čo predstavuje oproti januáru nárast o 14 %. Posun zaznamenal aj segment nákladných vozidiel, kde v jednotlivých triedach prišlo k medzimesačnému zvýšeniu registrácií o 12,2 % až 14,6 %. Registrácie ojazdených motocyklov zaznamenali výrazný plus v rozpätí 54,2 až 56 %.
Medzi najpredávanejšie ojazdené vozidlá v Rakúsku patria značky koncernu Volkswagen. VW, Audi, Škoda a Seat predstavovali vo februári takmer 40 % všetkých zaregistrovaných jazdeniek. Aj napriek emisnému škandálu najvýraznejší medzimesačný nárast o 21,6 % zaznamenala Škoda, po nej nasleduje VW s plusom 18,9 %.
BMW má za sebou rekordný rok
Nemecký koncern BMW zaujal po rekordnom roku 2015 zdržanlivejší postoj. I keď automobilka očakáva nové rekordy v počte predaných vozidiel a zisku pred zdanením, v ostatných oblastiach počíta len s miernym rastom. Informovala o tom agentúra DPA.
Hoci sa automobilové trhy vyvíjajú pozitívne, na druhej strane stojí tvrdší konkurenčný boj, rastúce personálne náklady a vysoké investície do nových technológií. BMW poukazuje aj na pretrvávajúcu hospodársku a politickú neistotu.
BMW vlani predalo 2,2 milióna vozidiel, čiže najviac vo svojej histórii. Tržby sa medziročne zvýšili takmer o 15 % na 92,2 miliardy eur a zisk pred zdanením zhruba o 6 % na 9,2 miliardy eur. Čistý zisk dosiahol približne 6,4 miliardy eur, čiže o 10 % viac než v roku 2014.
Šéf koncernu Harald Krüger sa snaží pripraviť akcionárov na vyššie investičné výdavky do nových technológií a digitálnych služieb. BMW chce viac investovať aj do autonómnych vozidiel a podporovať rozvoj elektrickej mobility, hoci predpokladá, že tradičné spaľovacie motory budú aj naďalej zohrávať dôležitú úlohu. Automobilka plánuje v nadchádzajúcich rokoch ponúkať nové hybridné modely a pracuje aj na technológii vodíkových palivových článkov.
Podľa ACEA sa predaj áut v EÚ zvýšil vo februári medziročne o 14,3 % na takmer 1,057 milióna. Z členských štátov klesol predaj iba v Grécku a Holandsku. V statných vzrástol, a to väčšinou o dvojciferné hodnoty. V menšom rozsahu sa predaj áut zvýšil len v Rakúsku, Británii a Slovinsku.
Najvýraznejší rast zaznamenalo Taliansko, kde predaj áut oproti rovnakému mesiacu minulého roka vzrástol o 27,3 %. Výrazný rast dosiahlo aj Francúzsko (13 %), Španielsko (12,6 %) a Nemecko, kde sa predaj áut zvýšil o 12 %.
"Vo februári tohto roka zaznamenal trh s osobnými automobilmi výrazné zrýchlenie rastu," uviedla ACEA, pričom dodala, že tento výsledok predstavuje nepretržitý rast predaja už 30. mesiac po sebe. Za prvé dva mesiace tohto roka sa predaj áut zvýšil o 10,1 % na 2,1 milióna. Prekonal tak tempo rastu za celý minulý rok, ktorý dosiahol 9,3 %.
Nie všetky automobilky ale z tohto vývoja ťažili rovnako. Nemecká spoločnosť Volkswagen, ktorá zápasí s dôsledkami emisného škandálu, zaznamenala vo februári rast predaja o 8 % a jej kľúčová značka VW len o 4,4 %. Na porovnanie, predaj áut zo strany firmy Fiat Chrysler sa zvýšil o 23 %.
Začiatok zvolávania vozidiel Volkswagenu stále v nedohľadne
Začiatok prvej veľkej vlny zvolávania vozidiel koncernu Volkswagen v súvislosti s emisným škandálom je stále v nedohľadne. Podľa hovorcu Úradu pre cestnú dopravu (KBA) sa ešte neskončili technické previerky. Informovala o tom agentúra DPA.
Hovorca KBA zároveň odmietol informácie časopisu Bild, podľa ktorých nie je isté, či motor bude po úpravách spĺňať emisnú normu Euro 5.
Hovorca VW zatiaľ nevedel uviesť termín začiatku zvolávacej akcie. Podľa pôvodných plánov sa prvá vlna mala začať koncom februára, no koncern pre jej spustenie potrebuje súhlas KBA. Aj koncern odmietol tvrdenie Bildu, že motory nebudú spĺňať emisnú normu.
Volkswagen zvoláva menšie počty áut, ako prví prišli na rad už v januári majitelia približne 8500 vozidiel VW Amarok. Ide len o zlomok celkového počtu, keďže len v Nemecku je manipulatívnym softvérom vybavených 2,5 milióna dieselových vozidiel. Vo väčšine prípadov síce postačí aktualizácia softvéru, autá s 1,6-litrovým motorom však vyžadujú aj technický zásah.
V Rakúsku sa viac predávajú jazdené autá
Rakúsky trh jazdených vozidiel zaznamenal vo februári výrazný rast. Registrácie ojazdených áut medziročne stúpli o 15,2 % a v porovnaní s januárom tohto roka o 20,6 %. Informovala o tom agentúra APA.
Podľa štatistického úradu Statistik Austria pribudlo do evidencie celkovo 76.705 jazdeniek. Z čoho 66.337 bolo osobných vozidiel, čo predstavuje oproti januáru nárast o 14 %. Posun zaznamenal aj segment nákladných vozidiel, kde v jednotlivých triedach prišlo k medzimesačnému zvýšeniu registrácií o 12,2 % až 14,6 %. Registrácie ojazdených motocyklov zaznamenali výrazný plus v rozpätí 54,2 až 56 %.
Medzi najpredávanejšie ojazdené vozidlá v Rakúsku patria značky koncernu Volkswagen. VW, Audi, Škoda a Seat predstavovali vo februári takmer 40 % všetkých zaregistrovaných jazdeniek. Aj napriek emisnému škandálu najvýraznejší medzimesačný nárast o 21,6 % zaznamenala Škoda, po nej nasleduje VW s plusom 18,9 %.
BMW má za sebou rekordný rok
Nemecký koncern BMW zaujal po rekordnom roku 2015 zdržanlivejší postoj. I keď automobilka očakáva nové rekordy v počte predaných vozidiel a zisku pred zdanením, v ostatných oblastiach počíta len s miernym rastom. Informovala o tom agentúra DPA.
Hoci sa automobilové trhy vyvíjajú pozitívne, na druhej strane stojí tvrdší konkurenčný boj, rastúce personálne náklady a vysoké investície do nových technológií. BMW poukazuje aj na pretrvávajúcu hospodársku a politickú neistotu.
BMW vlani predalo 2,2 milióna vozidiel, čiže najviac vo svojej histórii. Tržby sa medziročne zvýšili takmer o 15 % na 92,2 miliardy eur a zisk pred zdanením zhruba o 6 % na 9,2 miliardy eur. Čistý zisk dosiahol približne 6,4 miliardy eur, čiže o 10 % viac než v roku 2014.
Šéf koncernu Harald Krüger sa snaží pripraviť akcionárov na vyššie investičné výdavky do nových technológií a digitálnych služieb. BMW chce viac investovať aj do autonómnych vozidiel a podporovať rozvoj elektrickej mobility, hoci predpokladá, že tradičné spaľovacie motory budú aj naďalej zohrávať dôležitú úlohu. Automobilka plánuje v nadchádzajúcich rokoch ponúkať nové hybridné modely a pracuje aj na technológii vodíkových palivových článkov.