Tržby v segmente cloudových služieb stúpli takmer o 44 % na 5,8 miliardy USD. Divízia zostáva stratová, aj keď jej prevádzková strata klesla na 931 miliónov USD z 974 miliónov USD.
Autor TASR
Mountain View 27. apríla (TASR) - Rast tržieb amerického technologického koncernu Alphabet sa v 1. kvartáli spomalil a sklamal očakávania trhu. Jeho akcie sa v predĺženom obchodovaní oslabili o viac ako 3 %.
Tržby materského koncernu Googlu sa za tri mesiace od januára do marca medziročne zvýšili o 23 % na 68,01 miliardy USD (63,72 miliardy eur) z 55,31 miliardy USD v rovnakom období pred rokom, keď si polepšili o 34 %. Alphabet poukázal na negatívny vplyv vojny na Ukrajine, ktorá v Európe podporila obavy týkajúce sa vyhliadok ekonomiky a pribrzdila výdavky na reklamu.
Čistý zisk v 1. kvartáli klesol na 16,44 miliardy USD zo 17,93 miliardy USD pred rokom. Google totiž rozsiahlo investuje v rámci konkurenčného boja v segmente cloudových služieb s Amazonom a Microsoftom. Reklama naďalej zostáva nosným pilierom ziskovosti Alphabetu.
Tržby z reklamy vzrástli o 22,3 % na 54,66 miliardy USD. Reklamné tržby Youtube si polepšili o 14 % na 6,9 miliardy USD.
Tržby v segmente cloudových služieb stúpli takmer o 44 % na 5,8 miliardy USD. Divízia zostáva stratová, aj keď jej prevádzková strata klesla na 931 miliónov USD z 974 miliónov USD.
(1 EUR = 1,0674 USD)
Tržby materského koncernu Googlu sa za tri mesiace od januára do marca medziročne zvýšili o 23 % na 68,01 miliardy USD (63,72 miliardy eur) z 55,31 miliardy USD v rovnakom období pred rokom, keď si polepšili o 34 %. Alphabet poukázal na negatívny vplyv vojny na Ukrajine, ktorá v Európe podporila obavy týkajúce sa vyhliadok ekonomiky a pribrzdila výdavky na reklamu.
Čistý zisk v 1. kvartáli klesol na 16,44 miliardy USD zo 17,93 miliardy USD pred rokom. Google totiž rozsiahlo investuje v rámci konkurenčného boja v segmente cloudových služieb s Amazonom a Microsoftom. Reklama naďalej zostáva nosným pilierom ziskovosti Alphabetu.
Tržby z reklamy vzrástli o 22,3 % na 54,66 miliardy USD. Reklamné tržby Youtube si polepšili o 14 % na 6,9 miliardy USD.
Tržby v segmente cloudových služieb stúpli takmer o 44 % na 5,8 miliardy USD. Divízia zostáva stratová, aj keď jej prevádzková strata klesla na 931 miliónov USD z 974 miliónov USD.
(1 EUR = 1,0674 USD)