Napriek rýchlejšiemu rastu tržieb z internetového predaja, z hľadiska výšky obratu stále vedú kamenné obchody.
Autor TASR
New York 19. decembra (TASR) - Američania tento rok uprednostňujú vianočné nákupy z pohodlia svojho domova pred tlačením sa v obchodoch. Naznačuje to tempo rastu tržieb z on-line predaja, ktoré tento rok prevýšilo nárast tržieb v tzv. kamenných obchodoch. Informovala o tom agentúra AP s odvolaním sa na údaje spoločnosti First Data, ktorá analyzuje platby v kamenných aj on-line obchodoch.
Podľa First Data sa obrat kamenných obchodov v období od 31. októbra do 14. decembra 2015 zvýšil medziročne o 2 %, zatiaľ čo tržby z on-line predaja vzrástli o 4,6 %.
Celkovo Američania za šesť týždňov do 14. decembra utratili za nákupy v klasických obchodoch aj na internete o 2,4 % viac peňazí ako vlani, keď celkové tržby stúpli medziročne o 1,8 %. First Data však presné číslo v dolároch neuviedla, odvolala sa na zákon o ochrane údajov.
Napriek rýchlejšiemu rastu tržieb z internetového predaja, z hľadiska výšky obratu stále vedú kamenné obchody. Ale v každom prípade údaje First Data signalizujú, že nákupné zvyky Američanov sa menia. Jedným z dôvodov je neustále zlepšovanie webových stránok a rýchlejšie doručovanie tovaru objednaného on-line. Výsledkom je, že čoraz viac zákazníkov, ktorí vyhľadávajú komfort pri nakupovaní, uprednostňuje on-line predaj.
To vedie k prehlbovaniu rozdielov pri predaji niektorých položiek v kamenných obchodoch a na internete. Podľa First Data sa napríklad predaj oblečenia a doplnkov v kamenných obchodoch tento rok za 6 týždňov do 14. decembra znížil o 2,9 %, zatiaľ čo na internete vzrástol o 3,7 %. A odbyt nábytku a bytových doplnkov v klasických obchodoch klesol o 0,5 %, ale na internete vyskočil o 8,1 %.
First Data nerobí odhady tržieb, ale americká federácia maloobchodníkov predpovedá, že maloobchodné tržby v USA počas tohtoročnej vianočnej sezóny, teda za november a december, stúpnu medziročne o 3,7 % na 630,5 miliardy USD (581,86 miliardy eur).
Podľa First Data sa obrat kamenných obchodov v období od 31. októbra do 14. decembra 2015 zvýšil medziročne o 2 %, zatiaľ čo tržby z on-line predaja vzrástli o 4,6 %.
Celkovo Američania za šesť týždňov do 14. decembra utratili za nákupy v klasických obchodoch aj na internete o 2,4 % viac peňazí ako vlani, keď celkové tržby stúpli medziročne o 1,8 %. First Data však presné číslo v dolároch neuviedla, odvolala sa na zákon o ochrane údajov.
Napriek rýchlejšiemu rastu tržieb z internetového predaja, z hľadiska výšky obratu stále vedú kamenné obchody. Ale v každom prípade údaje First Data signalizujú, že nákupné zvyky Američanov sa menia. Jedným z dôvodov je neustále zlepšovanie webových stránok a rýchlejšie doručovanie tovaru objednaného on-line. Výsledkom je, že čoraz viac zákazníkov, ktorí vyhľadávajú komfort pri nakupovaní, uprednostňuje on-line predaj.
To vedie k prehlbovaniu rozdielov pri predaji niektorých položiek v kamenných obchodoch a na internete. Podľa First Data sa napríklad predaj oblečenia a doplnkov v kamenných obchodoch tento rok za 6 týždňov do 14. decembra znížil o 2,9 %, zatiaľ čo na internete vzrástol o 3,7 %. A odbyt nábytku a bytových doplnkov v klasických obchodoch klesol o 0,5 %, ale na internete vyskočil o 8,1 %.
First Data nerobí odhady tržieb, ale americká federácia maloobchodníkov predpovedá, že maloobchodné tržby v USA počas tohtoročnej vianočnej sezóny, teda za november a december, stúpnu medziročne o 3,7 % na 630,5 miliardy USD (581,86 miliardy eur).