Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Rastie záujem o veľkopriestorové autá

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Na Slovensku sa od začiatku júna do polovice septembra predalo viac ako 1000 takýchto vozidiel.

Bratislava 20. septembra (TASR) - Tohtoročná letná sezóna sa stala doménou veľkopriestorových automobilov, ako sú MPV, SUV a offroady. Len počas leta sa ich predalo o 24 % viac ako za rovnaké obdobie vlaňajška. Nárast predaja veľkých automobilov v období dovoleniek potvrdil záujem motoristov o zvýšenú bezpečnosť a komfort z jazdy.

Podľa štatistík spoločnosti AAA AUTO sa celkové predaje zvýšili medziročne o desatinu v rámci celej skupiny. Na Slovensku sa od začiatku júna do polovice septembra predalo viac ako 1000 takýchto vozidiel.

Výber automobilu pred dovolenkou už nie je len o veľkom priestore a bezpečnosti, ale aj o komforte a vzhľade vozidla. Vďaka výraznému zníženiu spotreby u týchto automobilov sa rozšírili možnosti slovenských vodičov a pohľad na spotrebu už ide bokom.

Ceny pohonných hmôt sa už dlhodobo držia na relatívne znesiteľných hodnotách a rozdiely medzi dieselom a benzínom sú stále minimálne. Napriek tomu zákazníci v prípade SUV a MPV na leto volia zo 70 % naftovú motorizáciu vozidla. Tá im prináša značnú úsporu na dlhšie vzdialenosti, ktoré v lete absolvujú častejšie. Zvýšená obľuba ojazdených automobilov je spôsobená aj čoraz väčším rozdielom oproti novým vozidlám. Ako potvrdzujú odborníci, motoristi sa orientujú pri segmente SUV na ročné či dvojročné vozidlá, ktoré sú cenovo dostupnejšie ako nové.

Podľa štatistík AAA AUTO vzrástol v prípade MPV a SUV záujem o vozidlá s automatickou prevodovkou o 1,4 % na 21,2 %. Najobľúbenejšou značkou je Ford, nasledovaný Volkswagenom a Kiou a 40,1 % zákazníkov uprednostňuje náhon na všetky štyri kolesá. Najobľúbenejšia verzia motora je 1.6 HDI.

TASR informovala spoločnosť AAA Auto.