Minister zároveň ubezpečil, že v úseku aktívne pracujú na mostoch, mostných konštrukciách, robia zemné práce a výkopy.
Autor TASR
Tvrdošín 16. augusta (TASR) - Zdržanie pri výstavbe úseku rýchlostnej cesty R3 Tvrdošín - Nižná spôsobila rozdielna geológia, ale aj pandemické roky, zdražovanie a inflácia. Vo videu na sociálnej sieti to oznámil minister dopravy Jozef Ráž (nominant Smeru-SD).
"Kombinácia týchto vecí si vyžadovala, aby sa zmluva dodatkovala. Spôsobilo to, že práce istý čas stáli. Napriek tomu, že vychádzame v ústrety zhotoviteľovi a valorizovali sme zmluvu na základe znaleckého posudku, vyzerá to, že čas sprejazdnenia úseku sa bude posúvať," uviedol šéf rezortu dopravy s tým, že tento rok to ešte nebude.
Minister zároveň ubezpečil, že v úseku aktívne pracujú na mostoch, mostných konštrukciách, robia zemné práce a výkopy.
Národná diaľničná spoločnosť koncom júla potvrdila, že úsek rýchlostnej cesty medzi Tvrdošínom a Nižnou odovzdajú do užívania do konca budúceho roka. Oravská R3 mala byť pôvodne hotová v roku 2023, termín dokončenia vlani posunuli. Kontrolný deň na stavbe totiž potvrdil potrebu úpravy technológie a nutnosť banského prieskumu. Podľa diaľničiarov boli dôvodom mimoriadne zložité geologické pomery horninového masívu.
Celková dĺžka úseku R3 je 5,6 kilometra. Bude na ňom 11 mostov a viac ako 1800 metrov protihlukových stien. Výstavba obchvatu Tvrdošína sa začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto od tranzitnej dopravy, motoristom prinesie skrátenie času jazdy.
"Kombinácia týchto vecí si vyžadovala, aby sa zmluva dodatkovala. Spôsobilo to, že práce istý čas stáli. Napriek tomu, že vychádzame v ústrety zhotoviteľovi a valorizovali sme zmluvu na základe znaleckého posudku, vyzerá to, že čas sprejazdnenia úseku sa bude posúvať," uviedol šéf rezortu dopravy s tým, že tento rok to ešte nebude.
Minister zároveň ubezpečil, že v úseku aktívne pracujú na mostoch, mostných konštrukciách, robia zemné práce a výkopy.
Národná diaľničná spoločnosť koncom júla potvrdila, že úsek rýchlostnej cesty medzi Tvrdošínom a Nižnou odovzdajú do užívania do konca budúceho roka. Oravská R3 mala byť pôvodne hotová v roku 2023, termín dokončenia vlani posunuli. Kontrolný deň na stavbe totiž potvrdil potrebu úpravy technológie a nutnosť banského prieskumu. Podľa diaľničiarov boli dôvodom mimoriadne zložité geologické pomery horninového masívu.
Celková dĺžka úseku R3 je 5,6 kilometra. Bude na ňom 11 mostov a viac ako 1800 metrov protihlukových stien. Výstavba obchvatu Tvrdošína sa začala v marci 2021. Úsek odľahčí mesto od tranzitnej dopravy, motoristom prinesie skrátenie času jazdy.