Témy vo vyhľadávaní bývajú každoročne veľmi pestré, avšak rok 2020 sa na Slovensku odvíja od jedinej, komentovala PR manažérka spoločnosti Google pre Česko a Slovensko.
Autor TASR
Bratislava 9. decembra (TASR) – Slováci tento rok najčastejšie vyhľadávali pojmy ako Edupage, koronavírus Slovensko či Bezkriedy (vzdelávací portál, pozn. TASR). Edupage - aplikácia na komunikáciu škôl a učiteľov so žiakmi či rodičmi dokonca predbehla vyhľadávanie aktuálnych informácií o novom koronavíruse na Slovensku. Informovala o tom spoločnosť Google.
Prvú päticu Slovákmi najčastejšie vyhľadávaných pojmov uzatvorili voľby v USA a výsledky volieb 2020. Slováci často vyhľadávali aj podľa kľúčových slov ministerstvo zdravotníctva, Joe Biden, Sociálna poisťovňa, Zoom či WocaBee.
"Témy vo vyhľadávaní bývajú každoročne veľmi pestré, avšak rok 2020 sa na Slovensku nezvyčajne, ale úplne pochopiteľne odvíja od tej jedinej – pandémie nového koronavírusu," okomentovala PR manažérka spoločnosti pre Česko a Slovensko Martina Joneková.
Predseda vlády SR Igor Matovič (OĽANO) bol na čele dvoch rebríčkov. V kategórii Slováci a Slovenky hneď po ňom boli najčastejšie vyhľadávaní speváci Otto Weiter a Barbora Piešová, predseda parlamentu Boris Kollár (Sme rodina) či partner prezidentky Zuzany Čaputovej Juraj Rizman. Nasledovali ich minister školstva Branislav Gröhling (SaS), minister vnútra Roman Mikulec (OĽANO), moderátorka Erika Judínyová, misska Daniela Kralevich a bývalý líder Progresívneho Slovenska Michal Truban. V rámci slovenskej politickej scény nasledovali za Matovičom opäť Kollár, Gröhling, Mikulec a Truban. Medzi zahraničnými osobnosťami sa v prvej štvorke nachádzali nový prezident USA Joe Biden, jeho predchodca a súper Donald Trump či speváci Drupi a Monika Bagárová.
Pri použití kľúčového výrazu 'kedy' Slovákov najviac zaujímal termín otvorenia škôl, zmeny času, otvorenia hraníc, Halloweenu či otvorenia kaderníctiev. Pri kľúčovom slove 'ako' Slováci najčastejšie hľadali návody na šitie rúška, na spôsob volieb, založenie kvásku, vyberanie kliešťa či prejavy nového koronavírusu.
V rámci vyhľadávaní receptov boli medzi Slovákmi tento rok najviac populárne tie na pizzu, chlieb, lazane, rožky či koložvársku kapustu. Medzi sladkými receptami zase tie na šišky, tiramisu, bábovku, vianočku či bublaninu.
V rámci udalostí Slováci najčastejšie vyhľadávali informácie o prezidentských voľbách v USA, ale aj o domácich parlamentných voľbách. Na tretej priečke bol slovenský lockdown a na štvrtej celoplošné testovanie. Päticu uzavrelo vyhľadávanie informácií o výbuchu v libanonskom Bejrúte.
Rebríček o filmoch vedie slovenský film Sviňa, nasleduje Wonder Woman, Obyčajná tvár, Aladin a 1917. K výrazu dovolenka Slováci v roku 2020 najčastejšie priraďovali krajiny ako Turecko, Egypt, Chorvátsko, Zanzibar a Sardínia.
Prvú päticu Slovákmi najčastejšie vyhľadávaných pojmov uzatvorili voľby v USA a výsledky volieb 2020. Slováci často vyhľadávali aj podľa kľúčových slov ministerstvo zdravotníctva, Joe Biden, Sociálna poisťovňa, Zoom či WocaBee.
"Témy vo vyhľadávaní bývajú každoročne veľmi pestré, avšak rok 2020 sa na Slovensku nezvyčajne, ale úplne pochopiteľne odvíja od tej jedinej – pandémie nového koronavírusu," okomentovala PR manažérka spoločnosti pre Česko a Slovensko Martina Joneková.
Predseda vlády SR Igor Matovič (OĽANO) bol na čele dvoch rebríčkov. V kategórii Slováci a Slovenky hneď po ňom boli najčastejšie vyhľadávaní speváci Otto Weiter a Barbora Piešová, predseda parlamentu Boris Kollár (Sme rodina) či partner prezidentky Zuzany Čaputovej Juraj Rizman. Nasledovali ich minister školstva Branislav Gröhling (SaS), minister vnútra Roman Mikulec (OĽANO), moderátorka Erika Judínyová, misska Daniela Kralevich a bývalý líder Progresívneho Slovenska Michal Truban. V rámci slovenskej politickej scény nasledovali za Matovičom opäť Kollár, Gröhling, Mikulec a Truban. Medzi zahraničnými osobnosťami sa v prvej štvorke nachádzali nový prezident USA Joe Biden, jeho predchodca a súper Donald Trump či speváci Drupi a Monika Bagárová.
Pri použití kľúčového výrazu 'kedy' Slovákov najviac zaujímal termín otvorenia škôl, zmeny času, otvorenia hraníc, Halloweenu či otvorenia kaderníctiev. Pri kľúčovom slove 'ako' Slováci najčastejšie hľadali návody na šitie rúška, na spôsob volieb, založenie kvásku, vyberanie kliešťa či prejavy nového koronavírusu.
V rámci vyhľadávaní receptov boli medzi Slovákmi tento rok najviac populárne tie na pizzu, chlieb, lazane, rožky či koložvársku kapustu. Medzi sladkými receptami zase tie na šišky, tiramisu, bábovku, vianočku či bublaninu.
V rámci udalostí Slováci najčastejšie vyhľadávali informácie o prezidentských voľbách v USA, ale aj o domácich parlamentných voľbách. Na tretej priečke bol slovenský lockdown a na štvrtej celoplošné testovanie. Päticu uzavrelo vyhľadávanie informácií o výbuchu v libanonskom Bejrúte.
Rebríček o filmoch vedie slovenský film Sviňa, nasleduje Wonder Woman, Obyčajná tvár, Aladin a 1917. K výrazu dovolenka Slováci v roku 2020 najčastejšie priraďovali krajiny ako Turecko, Egypt, Chorvátsko, Zanzibar a Sardínia.