Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Ekonomika

Spoločnosť RegioJet odmieta tvrdenia o nepohodlnom cestovaní

Foto: TASR/Pavel Neubauer

Primátor Dunajskej Stredy tvrdil, že v špičke sú vlaky na trase Dunajská Streda - Bratislava preplnené.

Dunajská Streda 26. októbra (TASR) – Spoločnosť RegioJet odmieta tendenčné vyhlásenia primátora Dunajskej Stredy Zoltána Hájosa o nedostatočnej vlakovej doprave na Žitnom ostrove.

Informoval o tom TASR manažér zákazníckeho servisu spoločnosti Michal Jeník.

Podľa majiteľa spoločnosti Radima Jančuru primátor nemá správne informácie. „V opačnom prípade by vedel, že došlo k zhusteniu spojov. Len pre ilustráciu, v čase medzi 4.00 a 7.00 h ide šesť spojov z Dunajskej Stredy do Bratislavy, namiesto pôvodných piatich vlakov. Pribudli aj dva posilové spoje z Kvetoslavova do Bratislavy. Spravili sme zámenu niektorých vlakov, aby sme mohli zvýšiť ich celkový počet na trati,“ uviedol Jančura s tým, že sa to uskutočnilo na vlastné náklady spoločnosti, bez prispenia ministerstva.

„Pribudla jedna súprava navyše, kapacita prepravy sa zvýšila,“ reagoval na kritiku Jančura. Podotkol, že objednávateľom je ministerstvo dopravy, s ktorým v súčasnosti rieši spoločnosť očakávaný nárast cestujúcich v súvislosti so sociálnymi zľavami. „Výsledkom by mali byť dva vlaky navyše,“ zdôraznil Jančura.

Primátor Dunajskej Stredy tvrdil, že v špičke sú vlaky na trase Dunajská Streda - Bratislava preplnené. Nepriaznivá situácia nastala pred rokom, keď spoločnosť vymenila veľkokapacitné súpravy za menšie. Podľa jeho ďalších slov, ktoré zverejnil na internetovej stránke Dunajskostredský hlásnik, dopravca prisľúbil, že podľa potreby budú súpravy premávať v častejších intervaloch. „To sa však nestalo a niektoré, hlavne poobedňajšie vlaky, s ktorými prichádzajú domov robotníci a študenti, sú úplne preplnené, o piatku ani nehovoriac,“ povedal primátor, ktorého oslovili občania s podobnými sťažnosťami. Dodal, že RegioJet sa odvoláva na to, že rokuje s ministerstvom hospodárstva a zvýšenie hustoty spojov podmieňuje vyššími štátnymi dotáciami. „Tento postoj je veľmi otázny. Ak štát z našich daní zvýši príspevok, RegioJet zvýši hustotu vlakov. Podnikateľ, ak podniká čestne, poskytne cestujúcim zľavy aj na úkor nižšieho zisku, aby bola verejnosť spokojná s jeho službami, a nepresedlala na autobusy. RegioJet však chce problém, ktorý spôsobil sám, riešiť z našich daní,“ povedal primátor.