Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Nedela 22. december 2024Meniny má Adela
< sekcia Ekonomika

Regionálny produkt Humenné, Snina, Medzilaborce prezentuje jedinečnosť

Na fotografii prezentácia Regionálneho produktu Humenné, Snina, Medzilaborce, 9. februára 2017. Foto: TASR – Michaela Zdražilová

Cieľom projektu je prezentovať verejnosti a potenciálnym návštevníkom okrem všeobecne známych pamiatok i tie, ktoré nie sú až také známe.

Humenné 9. februára (TASR) - Cieľom Regionálneho produktu Humenné, Snina, Medzilaborce, ktorý v tomto roku vydala Regionálna rozvojová agentúra (RRA) Humenné, je prezentovať verejnosti a potenciálnym návštevníkom zo Slovenska i zahraničia turisticky atraktívne prírodné a kultúrne jedinečnosti regiónu.

Okrem všeobecne známych pamiatok chcela agentúra poukázať i na tie, ktoré nie sú až také známe. „Stručne spomeniem v okrese Medzilaborce socha kniežaťa Laborec, v Humennom Galéria pod mostom,“ uviedol pre TASR riaditeľ RRA Humenné Peter Pichoňský. Medzi ďalšie regionálne jedinečnosti v Humennom patrí podľa jeho slov aj Valaškovský most, strom ginko v Parku mieru či mužská spevácka skupina Hačure.

V Sninskom okrese ide okrem iného o miniexpozíciu drevených kostolíkov v Uliči, prírodnú rezerváciu Hostovické lúky či sochu stojaceho medveďa v Osadnom. Medzilaborský okres ponúka Lupkovský tunel, pri Krásnom Brode zas nájdu turisti tzv. Čertov kameň na vyvýšenine Kamjana či pamätník oslobodenia v Kalinove. „My sme v minulom roku pripravili spolu s ministerstvom dopravy tzv. zoznam regionálnych jedinečností, kde sme sa zameriavali na menej známe produkty,“ priblížil.

Turisti, ktorí prichádzajú do regiónu, ich, ako sám tvrdí, prehliadnu, ak sa k nim nedostanú náhodne. Účelom propagačného materiálu je zamerať pozornosť potenciálnych návštevníkov aj na tieto zaujímavosti. „Popri tom možno objavia aj niečo, o čom my nevieme,“ dodal.

Regionálny produkt vyšiel v náklade 1000 kusov ako bezplatný materiál s finančnou podporou ministerstva dopravy. Obsahuje brožúrku a fotografie, ktoré sú umiestnené v obale, rovnako štyri pohľadnice mapujúce okresy Humenné, Snina a Medzilaborce. Ide o dvojjazyčnú slovensko-anglickú verziu. Podľa slov Pichoňského sa k materiálu môže dostať ktokoľvek. „Poskytli sme ho už aj niektorým školám na výučbu v rámci regionálnej výchovy. Ktokoľvek, kto zavíta do našej kancelárie, ho môže dostať,“ skonštatoval.

Regionálna rozvojová agentúra Humenné pôsobí od roku 1994. „V tej histórii činnosti agentúry boli obdobia, kedy sme sa cielene zameriavali na rozvoj cestovného ruchu a vydali sme niekoľko desiatok propagačných materiálov o regióne, ktoré boli prezentované aj na mnohých medzinárodných výstavách cestovného ruchu,“ vysvetlil riaditeľ.