Podľa SFC vyšetrovanie odhalilo, že UBS medzi rokmi 2008 a 2017 účtovala klientom príliš vysoké poplatky, nad rámec štandardných sadzieb.
Autor TASR
Hongkong 11. novembra (TASR) - Švajčiarska banka UBS dostala pokutu 400 miliónov hongkonských dolárov (46,31 milióna eur) od regulačného úradu v Hongkongu za to, že takmer 10 rokov účtovala až 5000 klientom nadmerné poplatky za svoje služby. Oznámila to v pondelok hongkonská komisia pre cenné papiere a termínované obchody (SFC).
Podľa SFC vyšetrovanie odhalilo, že UBS medzi rokmi 2008 a 2017 účtovala klientom príliš vysoké poplatky, nad rámec štandardných sadzieb.
SFC zistila, že UBS rozšírila rozpätie (rozdiel medzi cenou nákupu a predaja aktíva na trhu) obchodov s dlhopismi a štruktúrovanými produktmi po ich vykonaní a bez vedomia klientov, uviedol regulátor. Dotklo sa 5000 klientskych účtov v Hongkongu a približne 28.700 transakcií.
UBS súhlasila, že vráti klientom zhruba 200 miliónov HKD, dodala SFC. SFC tiež odhalila, že UBS falšovala niektoré výpisy z účtov, aby „zakryla nadmerné poplatky“.
Generálny riaditeľ SFC Ashley Alder očakáva, že všetci sprostredkovatelia budú pri riadení obchodov s klientmi dodržiavať vysoké štandardy integrity. UBS nesplnila tieto očakávania a systematicky predražovala svoje služby veľkému počtu klientov v priebehu mnohých rokov.
„A hoci nadmerné poplatky predstavovali len zlomok každého obchodu, nesprávne konanie spoločnosti UBS zahŕňalo podvod a všadeprítomné zneužívanie dôvery, ktoré malo za následok značné dodatočné príjmy pre spoločnosť UBS, na ktoré nemala nárok.“
Pokuta predstavuje ďalší problém pre reputáciu UBS v Ázii po tom, ako jej tamojšie úrady v marci 2018 zakázali sponzorovať prvotné verejné ponuky akcií po dobu 18 mesiacov.
(1 EUR = 8,6372 HKD)
Podľa SFC vyšetrovanie odhalilo, že UBS medzi rokmi 2008 a 2017 účtovala klientom príliš vysoké poplatky, nad rámec štandardných sadzieb.
SFC zistila, že UBS rozšírila rozpätie (rozdiel medzi cenou nákupu a predaja aktíva na trhu) obchodov s dlhopismi a štruktúrovanými produktmi po ich vykonaní a bez vedomia klientov, uviedol regulátor. Dotklo sa 5000 klientskych účtov v Hongkongu a približne 28.700 transakcií.
UBS súhlasila, že vráti klientom zhruba 200 miliónov HKD, dodala SFC. SFC tiež odhalila, že UBS falšovala niektoré výpisy z účtov, aby „zakryla nadmerné poplatky“.
Generálny riaditeľ SFC Ashley Alder očakáva, že všetci sprostredkovatelia budú pri riadení obchodov s klientmi dodržiavať vysoké štandardy integrity. UBS nesplnila tieto očakávania a systematicky predražovala svoje služby veľkému počtu klientov v priebehu mnohých rokov.
„A hoci nadmerné poplatky predstavovali len zlomok každého obchodu, nesprávne konanie spoločnosti UBS zahŕňalo podvod a všadeprítomné zneužívanie dôvery, ktoré malo za následok značné dodatočné príjmy pre spoločnosť UBS, na ktoré nemala nárok.“
Pokuta predstavuje ďalší problém pre reputáciu UBS v Ázii po tom, ako jej tamojšie úrady v marci 2018 zakázali sponzorovať prvotné verejné ponuky akcií po dobu 18 mesiacov.
(1 EUR = 8,6372 HKD)