V 2. štvrťroku klesli rezervácie cestovných kancelárií prostredníctvom systému Amadeus o 113 % percent v porovnaní s rovnakým obdobím 2019.
Autor TASR
Madrid 31. júla (TASR) - Španielska platforma Amadeus, ktorá sa špecializuje na rezervácie v cestovnom ruchu a je ich najväčším poskytovateľom na svete, vykázala za 2. štvrťrok aj 1. polrok stratu. Dôvodom bol kolaps rezervácií pre cestovné obmedzenia v dôsledku pandémie nového koronavírusu.
Amadeus v piatok oznámil, že v období apríl-jún 2020 zaznamenal upravenú stratu 231 miliónov eur. A za celý 1. polrok mal upravenú stratu takmer 90 miliónov eur. Spoločnosť nezverejňuje svoje čisté výsledky.
Amadeus je rezervačná platforma pre letecké spoločnosti, cestovné kancelárie a internetové rezervačné stránky, ktoré zabezpečujú tiež rezervácie vlakov, hotelov a ďalších služieb spojených s cestovaním.
„Druhý štvrťrok bol veľmi ťažkým momentom pre globálny cestovný ruch pre ochorenie COVID-19,“ uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Amadeus Luis Maroto. „Rozsiahle blokády na rôznych miestach mali zásadný vplyv na cestovanie, letové poriadky a rezervácie cestovných lístkov aj na počty cestujúcich,“ vyhlásil.
V 2. štvrťroku klesli rezervácie cestovných kancelárií prostredníctvom systému Amadeus o 113 % percent v porovnaní s rovnakým obdobím 2019. Počet cestujúcich, ktorí si zarezervovali letenky cez Amadeus, počas 1. polroku klesol na 415 miliónov, čo bolo o polovicu menej ako v rovnakom období vlani.
Tržby sa v 1. polroku znížili o 73 % na 442 miliónov eur.
Od konca mája zaznamenal Amadeus rast počtu plánovaných letov, ako aj leteckej dopravy a rezervácií, situácia však zostáva „veľmi neistá“, dodal Maroto.
Skupina uviedla, že pristúpi k znižovaniu nákladov s cieľom zredukovať výdavky o 250 miliónov eur ročne. Už v 1. štvrťroku pritom oznámila plány na zníženie výdavkov o 300 miliónov eur.
Amadeus v piatok oznámil, že v období apríl-jún 2020 zaznamenal upravenú stratu 231 miliónov eur. A za celý 1. polrok mal upravenú stratu takmer 90 miliónov eur. Spoločnosť nezverejňuje svoje čisté výsledky.
Amadeus je rezervačná platforma pre letecké spoločnosti, cestovné kancelárie a internetové rezervačné stránky, ktoré zabezpečujú tiež rezervácie vlakov, hotelov a ďalších služieb spojených s cestovaním.
„Druhý štvrťrok bol veľmi ťažkým momentom pre globálny cestovný ruch pre ochorenie COVID-19,“ uviedol vo vyhlásení generálny riaditeľ Amadeus Luis Maroto. „Rozsiahle blokády na rôznych miestach mali zásadný vplyv na cestovanie, letové poriadky a rezervácie cestovných lístkov aj na počty cestujúcich,“ vyhlásil.
V 2. štvrťroku klesli rezervácie cestovných kancelárií prostredníctvom systému Amadeus o 113 % percent v porovnaní s rovnakým obdobím 2019. Počet cestujúcich, ktorí si zarezervovali letenky cez Amadeus, počas 1. polroku klesol na 415 miliónov, čo bolo o polovicu menej ako v rovnakom období vlani.
Tržby sa v 1. polroku znížili o 73 % na 442 miliónov eur.
Od konca mája zaznamenal Amadeus rast počtu plánovaných letov, ako aj leteckej dopravy a rezervácií, situácia však zostáva „veľmi neistá“, dodal Maroto.
Skupina uviedla, že pristúpi k znižovaniu nákladov s cieľom zredukovať výdavky o 250 miliónov eur ročne. Už v 1. štvrťroku pritom oznámila plány na zníženie výdavkov o 300 miliónov eur.