V rámci cestnej a železničnej infraštruktúry spolu s vlastnými zdrojmi Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) má byť na investície a údržbu na rok 2015 k dispozícii 1,85 miliardy eur.
Autor TASR
Bratislava 21. augusta (TASR) – Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR nie je úplne spokojné s objemom prostriedkov, ktorý mu na budúci rok navrhuje rezort financií. V roku 2015 by malo podľa predloženého návrhu štátneho rozpočtu hospodáriť so sumou 2,06 miliardy eur. Oproti tomuto roku by tak dostalo o 8,81 % menej, čím by prišlo o 199 miliónov eur.
"Z pohľadu ministerstva dopravy je problematickou oblasťou predovšetkým cestná infraštruktúra – oprava, údržba a výstavba ciest I. triedy, kde opätovne naše potreby prevyšujú možnosti rozpočtu," uviedol pre TASR hovorca rezortu Martin Kóňa. Ako dodal, napriek tomu, že ministerstvo prioritne využíva európske zdroje, existujú projekty, ktoré z nich financované byť nemôžu.
V rámci cestnej a železničnej infraštruktúry spolu s vlastnými zdrojmi Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) má byť na investície a údržbu na rok 2015 k dispozícii 1,85 miliardy eur. V porovnaní so schváleným tohtoročným rozpočtom to znamená pokles o 294 miliónov eur, teda o 13,7 %.
"Ďalšou významnou oblasťou, kde plánujeme rokovať s rezortom financií, je rozvoj bývania," priblížil Kóňa. Návrh rozpočtu počíta s tým, že štát v budúcom roku podporí rozvoj bývania na Slovensku sumou 154,4 milióna eur. V roku 2014 bolo na tento účel zo štátneho rozpočtu vyčlenených 167,9 milióna eur.
Pokles výdavkov v rezorte dopravy odôvodňuje jeho hovorca aj tým, že sa končí jedno programové obdobie eurofondov a začína sa nové. "Podstatnú časť nášho rozpočtu tvoria zdroje Európskej únie, k tomu súvisiace spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu a prostriedky nad rámec finančnej medzery a neoprávnené výdavky, a práve v týchto výdavkoch dochádza k medziročným rozdielom," vysvetlil Kóňa.
"Z pohľadu ministerstva dopravy je problematickou oblasťou predovšetkým cestná infraštruktúra – oprava, údržba a výstavba ciest I. triedy, kde opätovne naše potreby prevyšujú možnosti rozpočtu," uviedol pre TASR hovorca rezortu Martin Kóňa. Ako dodal, napriek tomu, že ministerstvo prioritne využíva európske zdroje, existujú projekty, ktoré z nich financované byť nemôžu.
V rámci cestnej a železničnej infraštruktúry spolu s vlastnými zdrojmi Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) má byť na investície a údržbu na rok 2015 k dispozícii 1,85 miliardy eur. V porovnaní so schváleným tohtoročným rozpočtom to znamená pokles o 294 miliónov eur, teda o 13,7 %.
"Ďalšou významnou oblasťou, kde plánujeme rokovať s rezortom financií, je rozvoj bývania," priblížil Kóňa. Návrh rozpočtu počíta s tým, že štát v budúcom roku podporí rozvoj bývania na Slovensku sumou 154,4 milióna eur. V roku 2014 bolo na tento účel zo štátneho rozpočtu vyčlenených 167,9 milióna eur.
Pokles výdavkov v rezorte dopravy odôvodňuje jeho hovorca aj tým, že sa končí jedno programové obdobie eurofondov a začína sa nové. "Podstatnú časť nášho rozpočtu tvoria zdroje Európskej únie, k tomu súvisiace spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu a prostriedky nad rámec finančnej medzery a neoprávnené výdavky, a práve v týchto výdavkoch dochádza k medziročným rozdielom," vysvetlil Kóňa.