Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Ekonomika

Rezort dopravy: SR propagujeme ako atraktívnu turistickú destináciu

Ilustračná snímka. Foto: TASR/Dušan Hein

Vzhľadom na aktuálnu situáciu na trhu cestovného ruchu a trendy, ktoré určujú spotrebiteľské správanie dovolenkárov, má Slovensko veľmi dobré predpoklady na ďalší rozvoj cestovného ruchu.

Bratislava 12. júna (TASR) - V propagácii Slovenska ako atraktívnej turistickej destinácie sa darí. Výsledkom sú aj pozitívne čísla návštevnosti, čo svedčí o tom, že turisti chcú Slovensko spoznávať. Pre TASR to uviedlo Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR v reakcii na tlačovú konferenciu Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA).

Rezort však stále vidí priestor na ďalší rast, aby SR obstála v konkurenčnom prostredí ďalších krajín. "Chceme posilniť rozvoj tých produktov cestovného ruchu, ktoré majú vysokú pridanú hodnotu a prinášajú vyššiu efektivitu vynaložených nákladov. Ide najmä o voľnočasové aktivity, ako vidiecka turistika, zimný a zážitkový cestovný ruch," uviedlo MDV SR s tým, že väčší dôraz kladie aj na podporu rozvoja kúpeľníctva.

Cestovný ruch sa podľa neho vyvíja pozitívnym smerom. Vzhľadom na aktuálnu situáciu na medzinárodnom trhu cestovného ruchu a trendy, ktoré určujú spotrebiteľské správanie dovolenkárov, má Slovensko veľmi dobré predpoklady na ďalší rozvoj cestovného ruchu.

Predsedníčka Klubu incomingových cestovných kancelárií Jitka Spillerová na tlačovej besede SACKA povedala, že zrušenie Slovenskej agentúry pre cestovný ruch nepomohlo skvalitneniu propagácie Slovenska v zahraničí. Na druhej strane ocenila aktivity oblastných organizácii cestovného ruchu, ktoré sa marketingovými aktivitami snažia zviditeľniť regióny a zvýšiť ich návštevnosť. Prezident SACKA Roman Berkes uviedol, že návštevnosť Slovenska v roku 2018 stúpla o 4,1 %, celkový počet návštevníkov dosiahol 5,6 milióna. Z toho bolo podľa Štatistického úradu SR 3,3 milióna domácich návštevníkov, čo predstavuje medziročný nárast 4 %.