V roku 2021 v trnavskej automobilke Stellantis Slovakia vyrobili 316.440 vozidiel, v dôsledku nedostatku dodávok polovodičov to bolo medziročne o 6,4 % vozidiel menej.
Autor TASR
Trnava 13. januára (TASR) – Po piatich mesiacoch sa trnavská automobilka Stellantis Slovakia od februára vďaka zlepšujúcej sa situácii vráti na svojej víkendovej zmene k pôvodnej výrobnej kadencii 62 vozidiel za hodinu a rozbieha zároveň nábor nových zamestnancov. Je podľa hovorcu Petra Šveca v situácii, keď čísla vo výrobe neodrážajú skutočný dopyt po jej produkcii. Výroba v trnavskom závode bola vlani totiž limitovaná veľkými výpadkami dodávok polovodičových komponentov.
„Rok 2021 bol pre nás náročnejší ako rok 2020,“ konštatoval Švec na štvrtkovej tlačovej konferencii Zväzu automobilového priemyslu SR. Koncoročné údaje o objeme výroby sú podľa jeho slov deformované krízou v dodávke polovodičov, ktorú Stellantis Slovakia riešil od marca minulého roka. Automobilku podľa jeho slov naplno zasiahla v druhej polovici roka, keď pre zachovanie konkurencieschopnosti museli od septembra prechodne znížiť víkendovú výrobu. „Sme takto v paradoxnej situácii, keď pretrváva vysoký dopyt po našich modeloch Peugeot 208, jeho elektrickom deriváte e-208 s nulovými emisiami CO2 a Citroën C3, avšak výpadky komponentov nám neumožňujú reagovať promptne,“ dodal hovorca.
V roku 2021 v trnavskej automobilke Stellantis Slovakia vyrobili 316.440 vozidiel, v dôsledku nedostatku dodávok polovodičov to bolo medziročne o 6,4 % vozidiel menej. „Polovodičová kríza nás pripravila o 111 výrobných zmien,“ konštatoval Švec. Naopak, vlaňajšia produkcia e-208 - Európskeho auta 2020, medziročne stúpla o 28 %. Kým v roku 2020 predstavoval podiel e-208 na celkovej výrobe necelých 10 %, v roku 2021 to bolo už 13,5 %. Objemové prvenstvo (58,5 %) si v roku 2021 udržal v trnavskom závode model Citroën C3, z ktorého bolo k vlaňajšiemu máju vyrobených milión vozidiel. Podiel výroby novej generácie modelu Peugeot 208 bol 41,5 %.
Závod v súčasnosti podľa Švecovho vyjadrenia začína s prípravou na nový projekt. „Budúcnosťou Stellantis Slovakia je zvýšenie podielu elektrických vozidiel a veľkoobjemová výroba. Čakajú nás významné technologické a technické zmeny v každom výrobnom ateliéri,“ konštatoval hovorca. Už vlani položili základy nového inovačného tímu InoLab, ktorý v roku 2022 dostane ešte väčší priestor.
„Rok 2021 bol pre nás náročnejší ako rok 2020,“ konštatoval Švec na štvrtkovej tlačovej konferencii Zväzu automobilového priemyslu SR. Koncoročné údaje o objeme výroby sú podľa jeho slov deformované krízou v dodávke polovodičov, ktorú Stellantis Slovakia riešil od marca minulého roka. Automobilku podľa jeho slov naplno zasiahla v druhej polovici roka, keď pre zachovanie konkurencieschopnosti museli od septembra prechodne znížiť víkendovú výrobu. „Sme takto v paradoxnej situácii, keď pretrváva vysoký dopyt po našich modeloch Peugeot 208, jeho elektrickom deriváte e-208 s nulovými emisiami CO2 a Citroën C3, avšak výpadky komponentov nám neumožňujú reagovať promptne,“ dodal hovorca.
V roku 2021 v trnavskej automobilke Stellantis Slovakia vyrobili 316.440 vozidiel, v dôsledku nedostatku dodávok polovodičov to bolo medziročne o 6,4 % vozidiel menej. „Polovodičová kríza nás pripravila o 111 výrobných zmien,“ konštatoval Švec. Naopak, vlaňajšia produkcia e-208 - Európskeho auta 2020, medziročne stúpla o 28 %. Kým v roku 2020 predstavoval podiel e-208 na celkovej výrobe necelých 10 %, v roku 2021 to bolo už 13,5 %. Objemové prvenstvo (58,5 %) si v roku 2021 udržal v trnavskom závode model Citroën C3, z ktorého bolo k vlaňajšiemu máju vyrobených milión vozidiel. Podiel výroby novej generácie modelu Peugeot 208 bol 41,5 %.
Závod v súčasnosti podľa Švecovho vyjadrenia začína s prípravou na nový projekt. „Budúcnosťou Stellantis Slovakia je zvýšenie podielu elektrických vozidiel a veľkoobjemová výroba. Čakajú nás významné technologické a technické zmeny v každom výrobnom ateliéri,“ konštatoval hovorca. Už vlani položili základy nového inovačného tímu InoLab, ktorý v roku 2022 dostane ešte väčší priestor.