Inovácie v oblasti platieb sa u slovenských klientov pritom doteraz osvedčili.
Autor TASR
Bratislava 28. februára (TASR) - Na vyše 43.000 predajných miestach na Slovensku možno od štvrtka platiť mobilom prostredníctvom služby Google Pay. Od 28. februára je táto služba dostupná pre zákazníkov Slovenskej sporiteľne, mBank, Poštovej banky, J&T Banky a čoskoro sa pripoja aj zákazníci 365.bank. Ako uviedli pri príležitosti spustenia tejto služby predstavitelia Googlu, Slovensko je prvou krajinou, kde ju Google uvádza v inovovanej podobe pod značkou Google Pay, predtým známou pod názvom Android Pay.
Služba je dostupná na Slovensku všade tam, kde je možné platiť bezkontaktne. Navyše je možné túto platobnú metódu využiť online všade, kde používatelia uvidia ikonu, resp. tlačidlo Google Pay. Pre používanie tejto platobnej metódy v obchodoch si používatelia stiahnu aplikáciu Google Pay z obchodu Google Play a pridajú do nej kreditné alebo debetné platobné karty podporovaných bánk. Pri platbe v obchode potom už len stačí "prebudiť" mobilný telefón a priložiť ho k bezkontaktnému terminálu. Pre zvýšenie bezpečnosti je pri platbách nad 20 eur potrebné telefón aj odomknúť.
Služba funguje na telefónoch a tabletoch, ktoré sú vybavené operačným systémom Android 4.4 alebo vyšším a podporujú technológiu NFC. Tento nový spôsob platenia môžu od 28. februára využívať všetci držitelia platobných kariet Mastercard a Visa vydaných bankami.
"Viac ako 80 % Slovákov, ktorí vlastnia smartfón, využíva operačný systém Android, preto verím, že nová služba Google Pay má naozaj potenciál osloviť široké masy. A presne takto si v našej banke predstavujeme moderné digitálne bankovníctvo – užitočné riešenia, ktoré môže využívať čo najviac ľudí. Navyše, klientom dokážu priniesť pozitívne emócie pri každodennom bankovaní, čo je pre nás veľmi dôležité," povedal Zdeněk Románek, člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne zodpovedný za retailové bankovníctvo.
"Sme presvedčení o tom, že vďaka novým technológiám dokáže byť banka užitočná 365 dní v roku. Našim klientom chceme aj takto uľahčiť život, a to hneď od začiatku nášho fungovania. Ako "mobile first" banka vidíme práve v mobilných platbách veľký potenciál," zdôraznil Marek Šupa, výkonný riaditeľ 365 banky.
Inovácie v oblasti platieb sa u slovenských klientov pritom doteraz osvedčili. Príkladom sú bezkontaktné technológie, ktoré v roku 2016 predstavovali takmer 40 % všetkých platieb. Zahraničné prieskumy pritom hovoria aj v prospech platenia telefónom, keďže šesť z 10 ľudí chce používať inteligentné zariadenia takmer v každej oblasti svojho života, vrátane platieb.
"Sme presvedčení, že v horizonte niekoľkých rokov vystrieda využívanie internetového bankovníctva práve mobil. Google Pay je ďalším krokom k budúcnosti, kde ľudia pomyselne nosia svoju banku stále pri sebe – teda v telefónoch," uviedol Robert Chrištof, generálny riaditeľ mBank pre Slovenskú republiku.
Služba je dostupná na Slovensku všade tam, kde je možné platiť bezkontaktne. Navyše je možné túto platobnú metódu využiť online všade, kde používatelia uvidia ikonu, resp. tlačidlo Google Pay. Pre používanie tejto platobnej metódy v obchodoch si používatelia stiahnu aplikáciu Google Pay z obchodu Google Play a pridajú do nej kreditné alebo debetné platobné karty podporovaných bánk. Pri platbe v obchode potom už len stačí "prebudiť" mobilný telefón a priložiť ho k bezkontaktnému terminálu. Pre zvýšenie bezpečnosti je pri platbách nad 20 eur potrebné telefón aj odomknúť.
Služba funguje na telefónoch a tabletoch, ktoré sú vybavené operačným systémom Android 4.4 alebo vyšším a podporujú technológiu NFC. Tento nový spôsob platenia môžu od 28. februára využívať všetci držitelia platobných kariet Mastercard a Visa vydaných bankami.
"Viac ako 80 % Slovákov, ktorí vlastnia smartfón, využíva operačný systém Android, preto verím, že nová služba Google Pay má naozaj potenciál osloviť široké masy. A presne takto si v našej banke predstavujeme moderné digitálne bankovníctvo – užitočné riešenia, ktoré môže využívať čo najviac ľudí. Navyše, klientom dokážu priniesť pozitívne emócie pri každodennom bankovaní, čo je pre nás veľmi dôležité," povedal Zdeněk Románek, člen predstavenstva Slovenskej sporiteľne zodpovedný za retailové bankovníctvo.
"Sme presvedčení o tom, že vďaka novým technológiám dokáže byť banka užitočná 365 dní v roku. Našim klientom chceme aj takto uľahčiť život, a to hneď od začiatku nášho fungovania. Ako "mobile first" banka vidíme práve v mobilných platbách veľký potenciál," zdôraznil Marek Šupa, výkonný riaditeľ 365 banky.
Inovácie v oblasti platieb sa u slovenských klientov pritom doteraz osvedčili. Príkladom sú bezkontaktné technológie, ktoré v roku 2016 predstavovali takmer 40 % všetkých platieb. Zahraničné prieskumy pritom hovoria aj v prospech platenia telefónom, keďže šesť z 10 ľudí chce používať inteligentné zariadenia takmer v každej oblasti svojho života, vrátane platieb.
"Sme presvedčení, že v horizonte niekoľkých rokov vystrieda využívanie internetového bankovníctva práve mobil. Google Pay je ďalším krokom k budúcnosti, kde ľudia pomyselne nosia svoju banku stále pri sebe – teda v telefónoch," uviedol Robert Chrištof, generálny riaditeľ mBank pre Slovenskú republiku.