Zákazku pre ŽSR zabezpečí bratislavská spoločnosť Oltis Slovakia, ktorú Železnice vybrali v rokovacom konaní bez predchádzajúcej výzvy na súťaž.
Autor TASR
Bratislava 6. marca (TASR) - Rozvoj programového vybavenia viacerých informačných systémov a ich údržba a podpora prevádzky vyjde Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) na takmer 6,05 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Vyplýva to z oznámenia zverejneného vo vestníku verejného obstarávania.
Zákazku pre ŽSR zabezpečí bratislavská spoločnosť Oltis Slovakia, ktorú Železnice vybrali v rokovacom konaní bez predchádzajúcej výzvy na súťaž. Pôvodne pritom správca koľají odhadoval cenu za zákazku vo výške takmer 6,3 milióna eur bez DPH.
ŽSR takýto spôsob výberu dodávateľa odôvodňujú tým, že takéto služby im môže poskytnúť len určitý hospodársky subjekt, a to pre ochranu výlučných práv vrátane práv duševného vlastníctva.
Informačné systémy VDS (Vlakový dispečerský systém), EDD (Elektronický dopravný denník), SGVD (Splnený grafikon vlakovej dopravy) a SYMOZA (Preprava mimoriadnych zásielok) sú podľa ŽSR kľúčovými pre zabezpečenie hlavných dopravných procesov spoločnosti. Sú v nepretržitej prevádzke od roku 2006 a spoločnosť Oltis je jediným dodávateľom týchto systémov a k nim súvisiacich licencií.
"Z dôvodu šetrenia investičných zdrojov je ekonomicky výhodnejšie zabezpečiť rozvojové požiadavky a podporu existujúceho systému ako dodávku nového komplexného riešenia," odôvodnili ŽSR v oznámení. Zákazka nebude spolufinancovaná z eurofondov.
Zákazku pre ŽSR zabezpečí bratislavská spoločnosť Oltis Slovakia, ktorú Železnice vybrali v rokovacom konaní bez predchádzajúcej výzvy na súťaž. Pôvodne pritom správca koľají odhadoval cenu za zákazku vo výške takmer 6,3 milióna eur bez DPH.
ŽSR takýto spôsob výberu dodávateľa odôvodňujú tým, že takéto služby im môže poskytnúť len určitý hospodársky subjekt, a to pre ochranu výlučných práv vrátane práv duševného vlastníctva.
Informačné systémy VDS (Vlakový dispečerský systém), EDD (Elektronický dopravný denník), SGVD (Splnený grafikon vlakovej dopravy) a SYMOZA (Preprava mimoriadnych zásielok) sú podľa ŽSR kľúčovými pre zabezpečenie hlavných dopravných procesov spoločnosti. Sú v nepretržitej prevádzke od roku 2006 a spoločnosť Oltis je jediným dodávateľom týchto systémov a k nim súvisiacich licencií.
"Z dôvodu šetrenia investičných zdrojov je ekonomicky výhodnejšie zabezpečiť rozvojové požiadavky a podporu existujúceho systému ako dodávku nového komplexného riešenia," odôvodnili ŽSR v oznámení. Zákazka nebude spolufinancovaná z eurofondov.