Databáza má slúžiť ako nástroj na lepšie zviditeľnenie a rozpoznateľnosť slovenských exportérov v zahraničí.
Autor TASR
Bratislava 26. februára (TASR) - Slovenskí exportéri budú mať svoju databázu, cez ktorú sa zviditeľnia pre svojich potenciálnych zahraničných partnerov. Profil svojej firmy si môžu exportéri vytvoriť online na webovom sídle www.exporter.sk a databáza bude pravidelne distribuovaná do zahraničia na veľvyslanectvá, podnikateľské zväzy či obchodné komory, ako aj relevantným slovenským štátnym inštitúciám či ministerstvám. V pondelok o tom informovala Rada slovenských exportérov (RSE).
"Evidujeme zvýšený záujem o účasť v podnikateľských delegáciách či na výstavách a veľtrhoch. Často nás oslovujú aj jednotlivé ambasády či zahraniční partneri, aby sme pomohli identifikovať firmy podľa konkrétneho sektora alebo teritória," uviedol predseda RSE Lukáš Parízek. Väčšina informácií sa podľa neho v súčasnosti nedostáva tým správnym adresátom a, naopak, úzka skupina firiem dostáva informácie a ponuky takmer zo všetkých oblastí, často aj tie, ktoré sú pre nich irelevantné. "Prostredníctvom tejto databázy dokážeme tento problém vyriešiť a firmy si samy vyberú, aké teritóriá ich zaujímajú, prípadne aké oblasti podnikania," dodal Parízek.
Databáza má slúžiť ako nástroj na lepšie zviditeľnenie a rozpoznateľnosť slovenských exportérov v zahraničí. Slovenskí exportéri si môžu jednoduchým spôsobom vytvoriť profil svojej spoločnosti a okrem základných informácií pridať aj sektor podnikania a krajiny záujmu. Potenciálni biznis partneri v zahraničí, alebo veľvyslanectvá či štátne inštitúcie budú môcť prostredníctvom sektorového a teritoriálneho zaradenia efektívnejšie cieliť obchodné ponuky či nástroje podpory na relevantných exportérov.
"Evidujeme zvýšený záujem o účasť v podnikateľských delegáciách či na výstavách a veľtrhoch. Často nás oslovujú aj jednotlivé ambasády či zahraniční partneri, aby sme pomohli identifikovať firmy podľa konkrétneho sektora alebo teritória," uviedol predseda RSE Lukáš Parízek. Väčšina informácií sa podľa neho v súčasnosti nedostáva tým správnym adresátom a, naopak, úzka skupina firiem dostáva informácie a ponuky takmer zo všetkých oblastí, často aj tie, ktoré sú pre nich irelevantné. "Prostredníctvom tejto databázy dokážeme tento problém vyriešiť a firmy si samy vyberú, aké teritóriá ich zaujímajú, prípadne aké oblasti podnikania," dodal Parízek.
Databáza má slúžiť ako nástroj na lepšie zviditeľnenie a rozpoznateľnosť slovenských exportérov v zahraničí. Slovenskí exportéri si môžu jednoduchým spôsobom vytvoriť profil svojej spoločnosti a okrem základných informácií pridať aj sektor podnikania a krajiny záujmu. Potenciálni biznis partneri v zahraničí, alebo veľvyslanectvá či štátne inštitúcie budú môcť prostredníctvom sektorového a teritoriálneho zaradenia efektívnejšie cieliť obchodné ponuky či nástroje podpory na relevantných exportérov.