Medzi požadované komponenty patrili brzdové systémy, bezpečnostné pásy, airbagy, alternátory, klimatizácie, termostaty a systémy elektrického ovládania okien.
Autor TASR
Teherán 3. mája (TASR) - Ruská automobilka požiadala Irán, aby jej dodal kľúčové komponenty, ku ktorým nemá prístup pre sankcie Západu proti Moskve za inváziu na Ukrajinu. TASR správu prevzala z AFP, ktorá sa odvoláva na teheránske štátne médiá.
Podľa správy oficiálnej tlačovej agentúry IRNA sa na iránske združenie výrobcov automobilových dielov obrátila ruská automobilka a pýtala sa na nákup dielov. Meno ruskej spoločnosti však neuviedla.
Medzi požadované komponenty patrili brzdové systémy, bezpečnostné pásy, airbagy, alternátory, klimatizácie, termostaty a systémy elektrického ovládania okien.
„Vzhľadom na požiadavku ruskej automobilky na spoluprácu s iránskymi výrobcami zariadení môžu spoločnosti, ktoré majú kapacitu zásobovať Rusko, čo do kvality a kvantity výroby, skúsiť šťastie a presadiť sa na trhu tohto severného suseda,“ dodalo združenie.
Iránske firmy už v predchádzajúcich rokoch vyviezli do Ruska niektoré automobilové komponenty vrátane chladiacich a závesných systémov motora. Obe krajiny majú spoločnú aj námornú hranicu v Kaspickom mori.
Irán čelí tiež prísnym ekonomickým sankciám, ktoré naň uvalili USA v roku 2018 po tom, ako Washington jednostranne odstúpil od dohody so svetovými mocnosťami o iránskom jadrovom programe.
Západné automobilky v predchádzajúcich dvoch desaťročiach montovali svoje autá aj v Rusku, keď jeho ekonomika rástla. Ale po tom, ako Moskva vyslala vo februári na Ukrajinu svojich vojakov, mnohé z nich zastavili buď predaj vozidiel, alebo komponentov Rusku, vrátane automobiliek Audi, Honda, Jaguar a Porsche, alebo výrobu v tejto krajine, ako napríklad BMW, Ford, Hyundai, Mercedes, Volkswagen a Volvo.
Aj výroba v domácej automobilke AvtoVAZ, najväčšej v Rusku, známej najmä značkou Lada, ktorej väčšinovým vlastníkom je francúzska skupina Nissan-Renault, je takmer zastavená pre nedostatok dovážaných komponentov.
Skupina Renault je pod silným tlakom, aby bojkotovala Rusko pre vojnu na Ukrajine a zvažuje, či vystúpiť z AvtoVAZu, ktorý vlastní spoločne s ruským štátnym obranným konglomerátom Rostec. Šéfom konglomerátu je Sergej Čemezov, sankcionovaný blízky spojenec ruského prezidenta Vladimira Putina.
Podľa správy oficiálnej tlačovej agentúry IRNA sa na iránske združenie výrobcov automobilových dielov obrátila ruská automobilka a pýtala sa na nákup dielov. Meno ruskej spoločnosti však neuviedla.
Medzi požadované komponenty patrili brzdové systémy, bezpečnostné pásy, airbagy, alternátory, klimatizácie, termostaty a systémy elektrického ovládania okien.
„Vzhľadom na požiadavku ruskej automobilky na spoluprácu s iránskymi výrobcami zariadení môžu spoločnosti, ktoré majú kapacitu zásobovať Rusko, čo do kvality a kvantity výroby, skúsiť šťastie a presadiť sa na trhu tohto severného suseda,“ dodalo združenie.
Iránske firmy už v predchádzajúcich rokoch vyviezli do Ruska niektoré automobilové komponenty vrátane chladiacich a závesných systémov motora. Obe krajiny majú spoločnú aj námornú hranicu v Kaspickom mori.
Irán čelí tiež prísnym ekonomickým sankciám, ktoré naň uvalili USA v roku 2018 po tom, ako Washington jednostranne odstúpil od dohody so svetovými mocnosťami o iránskom jadrovom programe.
Západné automobilky v predchádzajúcich dvoch desaťročiach montovali svoje autá aj v Rusku, keď jeho ekonomika rástla. Ale po tom, ako Moskva vyslala vo februári na Ukrajinu svojich vojakov, mnohé z nich zastavili buď predaj vozidiel, alebo komponentov Rusku, vrátane automobiliek Audi, Honda, Jaguar a Porsche, alebo výrobu v tejto krajine, ako napríklad BMW, Ford, Hyundai, Mercedes, Volkswagen a Volvo.
Aj výroba v domácej automobilke AvtoVAZ, najväčšej v Rusku, známej najmä značkou Lada, ktorej väčšinovým vlastníkom je francúzska skupina Nissan-Renault, je takmer zastavená pre nedostatok dovážaných komponentov.
Skupina Renault je pod silným tlakom, aby bojkotovala Rusko pre vojnu na Ukrajine a zvažuje, či vystúpiť z AvtoVAZu, ktorý vlastní spoločne s ruským štátnym obranným konglomerátom Rostec. Šéfom konglomerátu je Sergej Čemezov, sankcionovaný blízky spojenec ruského prezidenta Vladimira Putina.