Ruské automobilky sa obávajú, že sankcie a oslabenie rubľa v tomto roku spôsobia medziročný pokles predaja vozidiel až o 24 %. Informovala o tom agentúra DPA.
Autor TASR
Moskva 16. januára (TASR) - Ruské automobilky sa obávajú, že sankcie a oslabenie rubľa v tomto roku spôsobia medziročný pokles predaja vozidiel až o 24 %. Informovala o tom agentúra DPA.
"Bude to ťažké, bude to zlé, ale nie tak ako v roku 2009," domnieva sa odborník na automobilový sektor Jörg Schreiber zo Združenia európskych spoločností (AEB). Tohtoročný predaj sa odhaduje na 1,89 milióna áut, čo je oproti roku 2014 pokles o 600.000 kusov. Podľa Schreibera automobilová brandža v Rusku určite zažije krízu, otázka znie, aké budú jej dôsledky. Napríklad v roku 2009 sa predaj medziročne znížil až o 50 %.
Automobilky aj napriek hroziacej recesii považujú Rusko za veľmi sľubný trh. Schreiber preto nepredpokladá hromadný útek západných výrobcov z Ruska i keď ekonomická situácia je vzhľadom na politický postup Moskvy v súvislosti s Ukrajinou nevypočítateľná.
Západné automobilky, ktoré fungujú v Rusku, už roky dúfajú, že táto krajina konečne nahradí Nemecko v pozícii najväčšieho automobilového trhu Európy. Vlani sa v Rusku predalo 2,49 milióna vozidiel, čo zodpovedá medziročnému poklesu o 10,3 %. Krajina tak len veľmi tesne obhájila druhé miesto pred treťou Britániou. S veľkým odstupom najpredávanejšou značkou je tam domáca Lada, medzi najúspešnejšie zahraničné značky patria Renault, Kia, Hyundai a VW.
"Bude to ťažké, bude to zlé, ale nie tak ako v roku 2009," domnieva sa odborník na automobilový sektor Jörg Schreiber zo Združenia európskych spoločností (AEB). Tohtoročný predaj sa odhaduje na 1,89 milióna áut, čo je oproti roku 2014 pokles o 600.000 kusov. Podľa Schreibera automobilová brandža v Rusku určite zažije krízu, otázka znie, aké budú jej dôsledky. Napríklad v roku 2009 sa predaj medziročne znížil až o 50 %.
Automobilky aj napriek hroziacej recesii považujú Rusko za veľmi sľubný trh. Schreiber preto nepredpokladá hromadný útek západných výrobcov z Ruska i keď ekonomická situácia je vzhľadom na politický postup Moskvy v súvislosti s Ukrajinou nevypočítateľná.
Západné automobilky, ktoré fungujú v Rusku, už roky dúfajú, že táto krajina konečne nahradí Nemecko v pozícii najväčšieho automobilového trhu Európy. Vlani sa v Rusku predalo 2,49 milióna vozidiel, čo zodpovedá medziročnému poklesu o 10,3 %. Krajina tak len veľmi tesne obhájila druhé miesto pred treťou Britániou. S veľkým odstupom najpredávanejšou značkou je tam domáca Lada, medzi najúspešnejšie zahraničné značky patria Renault, Kia, Hyundai a VW.