Ruské aerolínie ich majú do 200. Tento typ sériovo vyrábaného lietadla je najpoužívanejším v históri civilnej leteckej dopravy.
Autor TASR
Moskva 7. novembra (TASR) - Ruské letecké spoločnosti môžu opäť bez obmedzenia nasadzovať na linky lietadlá B737 vo svojom prepravnom parku od amerického Boeingu. Informuje o tom DPA s odvolaním sa na zverejnené rozhodnutie ruského leteckého úradu Rosaviacija. Rozhodnutím v piatok (30. 10.) zrušil úrad platnosť svojho nariadenia z predchádzajúceho dňa, ktorým zakázal ich využívanie. Ruské aerolínie ich majú do 200. Tento typ sériovo vyrábaného lietadla je najpoužívanejším v históri civilnej leteckej dopravy.
Rosaviacija zákazom plnila požiadavku medzištátneho výboru Spoločenstva nezávislých štátov (SNŠ) pre leteckú dopravu, ktorý je spoločným orgánom pre sektor.
V piatok došlo k ostrému sporu medzi úradmi. Rosaviacija vehementne rozhodnutiu medzištátneho výboru odporovala. Ruské letecké spoločnosti by jeho uplatňovaním prišli o 20 % prepravného parku. Rozhodnutie Rosaviacije prišlo po tom, čo výbor stiahol svoj list z predchádzajúceho dňa.
Medzištátny výbor odôvodňoval rozhodnutie leteckým nešťastím, ktoré sa stalo v roku 2013 v Kazani. Teraz spochybnil spoľahlivosť tohto typu lietadla.
Ruské médiá však v rozhodnutí videli predovšetkým súvislosť s konkurzom leteckej spoločnosti Transaero. Šéfka výboru SNŠ Tatiana Anodinaová je matkou majiteľa Transaera Alexandra Plešakova. Iné ruské aerolínie sa teraz usilujú získať lietadlá Transaera a ostatné práva na prepravu osôb, vrátane využívania letísk.
Rosaviacija zákazom plnila požiadavku medzištátneho výboru Spoločenstva nezávislých štátov (SNŠ) pre leteckú dopravu, ktorý je spoločným orgánom pre sektor.
V piatok došlo k ostrému sporu medzi úradmi. Rosaviacija vehementne rozhodnutiu medzištátneho výboru odporovala. Ruské letecké spoločnosti by jeho uplatňovaním prišli o 20 % prepravného parku. Rozhodnutie Rosaviacije prišlo po tom, čo výbor stiahol svoj list z predchádzajúceho dňa.
Medzištátny výbor odôvodňoval rozhodnutie leteckým nešťastím, ktoré sa stalo v roku 2013 v Kazani. Teraz spochybnil spoľahlivosť tohto typu lietadla.
Ruské médiá však v rozhodnutí videli predovšetkým súvislosť s konkurzom leteckej spoločnosti Transaero. Šéfka výboru SNŠ Tatiana Anodinaová je matkou majiteľa Transaera Alexandra Plešakova. Iné ruské aerolínie sa teraz usilujú získať lietadlá Transaera a ostatné práva na prepravu osôb, vrátane využívania letísk.